چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - June 26 2024
کد خبر: ۱۲۷۲۴
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۷
عجب شیر پرس - شهردار تبریز توسعه سرانه فضای سبز این شهر را از اولویت‌های مدیریت شهری در سال ۱۴۰۳ اعلام کرد و گفت: سال گذشته با همت همکاران شهرداری ۱۲۰ هکتار به فضای سبز این شهر اضافه شد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، هوشیار در بازدید از مجموعه گردشگری آرپادره سی گفت: فضای سبز این مجموعه در ۲ مرحله در زمینی به مساحت ۴۰۰ هکتار با کاشت انواع درختان ایجاد شده است و تلاش می‌شود ۱۰۰ هکتار دیگر نیز به محدوده آن اضافه شود.

وی با بیان اینکه فضا‌های سبز مرحله اول تفرجگاه آرپادره سی در یک دهه گذشته ایجاد شده است اظهار کرد: لازم است زیرساخت‌هایی مانند روشنایی و نصب دکل‌های برق و دستگاه‌های ورزشی، کف سازی پیاده راه، آبگیری سپتیک‌ها (یک محفظه زیر زمینی است که از بتن، فایبرگلاس یا پلی اتیلن ساخته می‌شود) در دستور کار قرار گیرد.

شهردار تبریز گفت: تفرجگاه آرپادره سی دارای ظرفیت اجرای برنامه‌های ورزشی، تفریحی و گردشگری و برگزاری همایش‌های پیاده روی ۱۰ هزار نفری است.

شهردار منطقه ۵ تبریز نیز در این بازدید گفت: ۳۷ هزار و ۴۳۰ اصله درخت در سایت یک و ۳۴ هزار و ۶۲۰ اصله درخت در سایت ۲ پارک آرپادره سی کاشته شده است.

پورخردمند افزود: درختان کاشته شده شامل گونه‌های مختلف مانند اقاقیا، بادام، زردآلو، آلبالو و سرو خمره‌ای است و فضای فاز یک پارک آرپادره سی محلی برای آرامش شهروندان است و با هماهنگی هیات‌های ورزشی فضای دیگر این پارک نیز برای ورزش‌هایی مانند اسب سواری، موتورکراس و دوچرخه کوهستان با هدف تخلیه هیجانات جوانان اختصاص می‌یابد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: