چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - June 26 2024
کد خبر: ۱۲۶۹۵
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۰
عجب شیر پرس - رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت با اشاره به این که ۴.۵ درصد ایرانی‌ها قلیان مصرف می‌کنند، گفت: مهم‌ترین علت افزایش مصرف قلیان در کشور، افزودن عطر و طعم به تنباکو است.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از تسنیم، بهزاد ولی‌زاده به مناسبت روز جهانی بدون دخانیات از افزایش مصرف قلیان در زنان و مردان ایرانی خبر داد و اظهار کرد: مهم‌ترین علت افزایش مصرف قلیان در کشور، افزودن عطر و طعم به آن است. اضافه کردن عطر به تنباکو باعث کاهش تندی بوی دود قلیان می‌شود و مواد شیمیایی اضافه شده به قلیان باعث می‌شود فرد احساس بدی نسبت به مصرف قلیان و تنباکو نداشته باشد.

وی افزود: از سوی دیگر گذاشتن نام میوه‌ها روی تنباکوهای معطر، باعث گمراه شدن افراد و عدم توجه مصرف‌کنندگان به میزان خطرات و عوارض تنباکو می‌شود.

هیئت مقررات‌زدایی ممنوعیت استفاده از تنباکوهای معطر را لغو کرد!

ولی‌زاده ادامه داد: هیئت مقررات‌زدایی موضوع ممنوعیت استفاده از عطر و طعم در تنباکوها را زیر سؤال برد و آن را به عنوان مانع کسب و کار شناخت. همین باعث شد وزارت صنعت نیز مجوز تولید تنباکوی معطر را در کشور صادر کند و در حال حاضر در کشور ده‌ها کارخانه تولید تنباکوی معطر داریم.

رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت از افزایش میزان مصرف قلیان در گروه سنی بالای 18 سال طی یک دهه گذشته خبر داد و گفت: مصرف قلیان در سال 1400 نسبت به سال 1395 بیش از 50 درصد افزایش داشته است. براساس آمارهای موجود، حدود 4.5 درصد جمعیت بالای 18 سال کشور قلیان دخانی مصرف می‌کنند که شامل 5.56 درصد مردان و 3.64 درصد زنان است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: