چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - June 26 2024
کد خبر: ۱۲۶۹۴
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۸
عجب شیر پرس - کوهنورد ۴۵ ساله تبریزی که قصد صعود به ارتفاعات بزقوش را داشت در نزدیکی پناهگاه این قله دچار سانحه شد و پس از سقوط از ارتفاع جان خود را ازدست داد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، با تلاش ۹ ساعته نیرو‌های جمعیت هلال احمر و کوهنوردان هیئت کوهنوردی سراب و فوریت‌های پزشکی و جمعی از مسافران حاضر در این منطقه گردشگری جسد کوهنورد حادثه دیده از دامنه ارتفاعات بزقوش به پایین منتقل شد.

یکی از همنوردان این کوهنورد گفت: صعود به ارتفاعات ۳۳۰۳ متری بزقوش ساعت ۷ صبح روز جمعه ۱۱ خردادماه با حضور حدود ۳۰ نفر از کوهنوردان استان آذربایجان شرقی آغاز شد و ساعت ۱۲:۳۰ ظهر به نزدیکی پناهگاه رسیدیم.

وی ادامه داد: بیشتر کوهنوردان به قله رسیده بودند و ما نیز بعد از کمی استراحت قصد طی ادامه مسیر را داشتیم و من جلوتر در حرکت بودم که متوجه شدم کوهنورد تبریزی در حال لیز خوردن به پایین است و داد زدم که به کمک عصای کوهنوردی خود مانع از سقوط شود که متاسفانه نتوانست این کار را انجام دهد.

رئیس جمعیت هلال احمر سراب  گفت: ساعت ۱۲:۴۵ ظهر با اعلام اپراتور جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی به پایگاه امداد و نجات روستای بهرمان مبنی بر سقوط یک کوهنورد از ارتفاعات بزقوش ۲ تیم امدادی عازم منطقه شدند و عملیات راس ساعت ۱۳ آغاز شد.

پهلوانی با بیان اینکه نجاتگران جمعیت هلال احمر سراب ساعت ۱۶ به محل حادثه رسیدند افزود: با بررسی‌های انجام شده مصدوم بر اثر سقوط و برخورد با تخته سنگ در دم جان خود را از دست داده و فاقد علایم حیاتی بود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: