پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 09 2024
کد خبر: ۱۲۶۱۸
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۵
استاندار:
عجب شیر پرس - استاندار لرستان گفت: نیروهای شهرداری های استان که در بدنه دستگاه های دیگر مامور و مشغول به کار هستند باید ظرف یکسال به شهرداری بازگردند.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، ابوطالب شفقت در همایش شوراهای اسلامی و شهرداران استان در سالن جلسات استانداری در خصوص نیروهای شهرداری که در سایر دستگاه ها مامور شده اند تصریح کرد: شهرداری هایی ورشکست شده اند که غیراصولی اقدام به جذب نیرو کرده اند.
وی با تاکید بر بکارگیری اصولی نیروی انسانی تصریح کرد: باید از تحمیل نیروی انسانی جدید به شهرداری ها نیز جلوگیری شود.
استاندار لرستان همچنین گفت: شهرداران، مسوول نشاط فردی و عمومی شهرها هستند و راهبرد کلان آنها ایجاد نشاط اجتماعی است همچنین شهردار نقش بسیار مهمی در توسعه شهری دارد و شوراها مرکز فکری، مطالعات نظری و عملی شهرداران هستند که باید کمبودها و نواقص را احصا و رفع کنند.
شفقت بیان کرد: تمامی مشکلات راهبردی شهرداری های استان پیگیری، برای رفع آنها تلاش و منافع شهرهای محروم و کوچک دنبال می شود تا سهم بهتری در توزیع منابع و امکانات داشته باشند.
وی در خصوص ارزش افزوده شهرداری ها گفت: نمایندگان آینده مجلس شورای اسلامی باید فراکسیون شهرهای کوچک را تشکیل دهند و قوانینی تصویب کنند تا زیرساخت شهرهای کوچک ایجاد و محرومیت زدایی به عنوان یکی از اصل های اساسی انقلاب اسلامی، حاصل شود .
وی با تاکید بر اینکه دستاوردها در سایه همدلی بیشتر حاصل می شود اضافه کرد: یکی از اولویت های استان ایجاد زیرساخت برای شهرهای کوچک و روستاها است تا مهاجرت معکوس شکل گیرد و کسب و کارها رونق یابد.
استاندار لرستان ادامه داد: شهرهای کم برخوردار باید در پیگیری های نمایندگان مجلس شورای اسلامی بهتر دیده شوند و قوانینی تصویب شود که منجر به افزایش ضریب بهره مندی آنها گردد.
شفقت با تاکید بر اینکه به دنبال حکمرانی قوه محور و مردم پایه هستیم عنوان کرد: شکوفایی ظرفیت های کشور بر عهده مسوولان است که در این راستا قوه ها را باید به قابلیت و قابلیت ها را به قدرت تبدیل کنیم.
استاندار لرستان بیان کرد: انتظار می رود اعضای شورای اسلامی شهر و روستاهای استان علاوه بر قانون شناسی، فرصت های موجود را شناسایی کنند همچنین استفاده از پیمانکاران بومی به خصوص در طرح های کوچک شهرداری ها مدنظر قرار گیرد چراکه منافصات محدود یک مسابقه محلی است و باید پیمانکاران بومی از آن منتفع شوند تا جریان نقدینگی در استان تقویت شود.
شفقت اضافه کرد: لرستان سیل و حادثه خیز است بنابراین ادارات منابع طبیعی، محیط زیست و شهرداری ها باید مطالبات خود را از سازمان های کشور ی دنبال کنند و ساماندهی رودخانه ها نیز در اولویت قرار گیرد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: