پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 09 2024
کد خبر: ۱۲۶۱۵
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۵
وزیر علوم:
عجب شیر پرس - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: سه هزار و ۲۰۰ خوابگاه متاهلی تا پایان سال ۱۴۰۳ تکمیل و به بهره برداری می رسد، همچنین ۲ هزار و ۶۰۰ واحد نیز امسال کلنگ زنی و فرآیند احداث آن آغاز شده است.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، محمدعلی زلفی‌گل روز شنبه در آیین کلنگ زنی خوابگاه متاهلی دانشگاه یاسوج، اظهار کرد: ظرف 2سال ونیم اخیر تعداد واحدهای متاهلی وزارت علوم ۳۰ درصد افزایش یافته است.
وی افزود: تا پایان دور اول دولت مردمی آیت الله رئیسی ( دولت سیزدهم) پنج هزار واحد خوابگاه متاهلی به بهره برداری می رسد.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری وزیر علوم درخصوص کلنگ زنی ۷۰ واحد خوابگاه متاهلی دانشگاه یاسوج، تصریح کرد: با استفاده از مصوبه سفر رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد، احداث ۲ بلوک خوابگاه متاهلی به تعداد ۷۰ واحد در دستور کار قرار گرفت، اعتبار ساخت این تعداد واحد از طریق وزرات نفت تأمین می شود که بخشی از اعتبارات پرداخت شده است.
زلفی‌گل با اشاره به مصوبه سفر هیئت دولت درخصوص احداث دانشگاه صنعت، بیان کرد: درخصوص این موضوع سیاست وزارت علوم توسعه کمی نیست، بلکه توسعه‌ کیفی، نیازمحوری و مهارت محوری مدنظر قراردارد، در این راستا تلاش می کنیم بخش فنی و مهندسی دانشگاه یاسوج را توسعه دهیم و امکانات بیشتری را در این دانشگاه فراهم کنیم.

سر در دانشگاه یاسوج افتتاح شد
سر در دانشگاه یاسوج با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و جمعی از مسئولان کهگیلویه و بویراحمد رونمایی و افتتاح شد.
ظهر امروز با حضور محمد علی زلفی گل وزیر علوم، سی علی احمدزاده احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد، رئیس دانشگاه یاسوج و سایر مسئولان، سر در دانشگاه یاسوج افتتاح شد.
عملیات اجرایی ساخت سردر دانشگاه یاسوج سال ۱۳۹۶ آغاز شد. این سردر ۱۸ متر ارتفاع و ۲۸ متر طول دارد، در طراحی سردر دانشگاه، ورود و خروجی سواره و پیاده ساماندهی شده و استفاده از کاربندی ها بعنوان نمادی از معماری ایرانی- اسلامی از دیگر مشخصه های مورد توجه در طراحی سردر است.
طرح کلی سردر دانشگاه یاسوج دارای ویژگی های خاصی است که در جنوب کشور منحصر به فرد است و می تواند معرف استان کهگیلویه و بویراحمد باشد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: