پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 09 2024
کد خبر: ۱۲۶۰۸
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۳
عجب شیر پرس - مدیرکل ستاد بحران سیستان و بلوچستان از بسته بودن۴۲ راه روستایی و راه فرعی قدیمی اسپکه - بمپور در جنوب این استان براثر بارندگی‌های اخیر و طغیان رودخانه‌های محلی خبر داد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، مجید محبی در گفت و گوی اختصاصی افزود: از مجموع ۴۲۰ راه روستایی بسته شده ناشی از سیلاب در جنوب سیستان و بلوچستان با تلاش دستگاه‌های خدمات رسان تاکنون ۳۷۸ مسیر فرعی بازگشایی شده است.
وی تاکید کرد: تمام تلاش ما بر آن است تا ارتباط در مسیرهای ارتباطی جنوب سیستان و بلوچستان به منظور انجام خدمات امدادی برقرار شود.
مدیرکل ستاد بحران سیستان و بلوچستان گفت: برآورد اولیه خسارت سیل در این استان ۱۱۰ هزار میلیارد ریال بوده و همچنان با توجه به حجم بارندگی ها در حال افزایش است.
وی تاکید کرد: بیشترین خسارت سیلاب اخیر سیستان و بلوچستان به ترتیب به راه های ارتباطی، بخش کشاورزی، شبکه برق رسانی و آب اختصاص دارد.
محبی افزود: همچنان تیم‌های ارزیاب ستاد بحران سیستان و بلوچستان با حضور در مناطق درگیر سیلاب در حال بررسی برآورد دقیق این خسارت‌ها هستند.
ظهر ۲۷ فروردین بود که سازمان هواشناسی و ستاد مدیریرت بحران برای استان‌های جنوبی و جنوب شرقی کشور از جمله سیستان و بلوچستان هشدار قرمز بارندگی و احتمال وقوع سیلاب صادر کرد.در پی این اعلان قرمز، استانداری سیستان و بلوچستان به همه دستگاه‌های این استان اعلام آماده‌باش کرد؛ استاندار سیستان و بلوچستان همچنین به همه دستگاه‌های امدادرسان و عضو ستاد مدیریت بحران استان دستور داد تا همه امکانات خود را بسیج کنند.
سازمان راهداری ۶۸ دستگاه ماشین آلات راهداری و سنگین و نیمه سنگین خود را در کل استان از جمله شهرهای خاش، سراوان، گلشن، سیب و سوران و مهرستان به دلیل احتمال بارش بالاتر مستقر کرد.
همزمان با فعالیت سامانه بارشی و صدور هشدار قرمز هواشناسی، شاهد باران‌های سیل‌آسا و در پی آن طغیان رودخانه‌های فصلی بودیم که منجر به بسته شدن مسیرها، اختلال در ترددها، آبگرفتگی معابر و خسارت به بخش‌های زیرساختی در نقاط مختلف شد.
در برخی شهرستان‌های جنوبی سیستان و بلوچستان مانند ایرانشهر، سراوان، دلگان، بمپور، قصرقند و نیکشهر بارندگی‌هایی رخ داد و خسارت‌هایی به جاده‌ها و برخی زیرساخت‌ها وارد و حجم زیادی از آب به سمت دریا هدایت شد، همچنین به دلیل حجم بالای بارش‌ها برق تعدادی از روستاها قطع و برخی منازل دچار آبگرفتگی شدند، به گونه‌ای که با ورود آب به برخی منازل بخشی از وسایل زندگی مردم از بین رفت.
در این شرایط، رئیس‌جمهور، معاون اول رئیس‌جمهور، وزیر کشور و دیگر ارکان مختلف دولت، ظرفیت‌های کشور را برای امداد، نجات و بازسازی و ترمیم خرابی‌های ناشی از سیلاب بسیج کردند.
در کنار اقدامات دولت، با تدبیر و برنامه‌ریزی دولت، سایر سازمان‌ها، همچون بسیج، سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی نیز وارد عمل شدند. پیگیری‌های رئیس‌جمهور، تأکید معاون اول رئیس‌جمهور در جلسه هیأت دولت مبنی بر ضرورت رسیدگی هرچه سریعتر به سیل‌زدگان در مناطق جنوبی کشور و حضور میدانی وزیر کشور، بخشی از تلاش‌های دولت برای کمک به مناطق آسیب‌دیده در سیلاب اخیر است.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: