شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۱۲۵۶۹
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴
عجب شیر پرس - مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز گفت: در آستانه عید و ورود مسافران نوروزی به استان، بزرگترین فرش‌گل تبریز به مساحت ۶۰۰ مترمربع در میدان آذربایجان اجرا شد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، «سیامک آسیایی»، روز دوشنبه افزود: میدان آذربایجان تبریز از مناطق حساس و پرتردد این شهر است و ایجاد فرش گل بزرگ در آن علاوه بر زیبایی‌های بصری و سرسبزی محیط در معرفی تبریز به عنوان یکی از کلانشهرهای سبز و با نشاط به مسافران نوروزی نقش بسزایی ایفا می کند.

وی اظهار کرد: علاوه بر این میدان، طرح‌ های گلکاری بهاری در سطح شهر و ایجاد ده ها فرش گل های زیبا و ترکیبی از گونه‌ های بهاری، چیپس‌ چوب(چوب های کوچک رنگی) و شن رنگی در میادین شهر اجرا می شود.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز گفت: فضاهای سبز و اجرای طرح‌ های گلکاری بهاری در میادین، تفرجگاه ها و بوستان های شهر در آستانه نوروز، در ایجاد شادابی، نشاط و سرسبزی شهر نقش بسزایی داشته و موجب زیبایی بصری و سلامت روحی و روانی شهروندان می‌شود.

آسیایی، با اشاره به اینکه طرح این فرش گل ها برگرفته از نقش های فرش اصیل تبریز است، ادامه داد: فرش تبریز از بهترین نوع فرش جهانی است که در راستای معرفی بیشتر این هنر به شهروندان و مسافران نوروزی و زیباسازی محیط شهری و ایجاد چشم‌اندازی زیبا در نقاط مختلف شهر، این سازمان در طرح های گل کاری به ویژه فرش‌گل، از نقشه زیبا و اصیل این هنر صنعت استفاده می کند.

وی یادآور شد: دقت و نظم در تنوع گونه‌ های این فرش گل ها و استفاده ترکیبی از شن رنگی و چیپس چوب در خلق این آثار زیبا موجب طراوت بیشتر و ایجاد حس شادابی عمومی می‌شود.

کلانشهر تبریز دارای ۲۸۵ پارک و بوستان محلی و ۲ هزار و ۸۵۰ هکتار فضای سبز است که ۳۰۰ هکتار از فضای سبز این شهر به چمن کاری اختصاص دارد.

سرانه کمی فضای سبز تبریز شامل تمامی فضاهای سبز در اختیار شهرداری حدود ۱۶ مترمربع است در حالی که بر اساس استاندارد باید ۲۵ مترمربع باشد.

سرانه کیفی فضای سبز تبریز شامل پارک ها نیز حدود ۴.۷ مترمربع است که در شرایط استاندارد این سرانه حدود ۱۵ مترمربع است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: