شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۱۲۵۶۳
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸
عجب شیر پرس - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌شرقی گفت: امسال خیران استان هفت هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال در سرفصل‌های مختلف به این نهاد کمک کردند.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، «غلامعلی ملامهدی» در آیین تجلیل از خیران و حامیان ایتام و طرح محسنین مراغه افزود: کمک خیران به این نهاد، مکمل حمایت دولت از نیازمندان به شمار می‌رود و یکی از خروجی‌های همین مشارکت تربیت نخبگان علمی و ورزشی در خانواده‌های تحت پوشش است.

وی با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌شرقی سازمان برتر در کارگروه اشتغال استان به شمار می‌رود، بیان کرد: حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد اشتغال استان بر عهده این نهاد قرار دارد و سالانه حدود ۲۷ هزار اشتغال برای مددجویان و افراد نیازمند ایجاد می‌شود.

«ملامهدی» با تاکید بر اینکه کمیته امداد امام خمینی (ره) در زمینه اشتغالزایی حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد، اضافه کرد: امسال ۱۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۸ به مددجویان و افراد نیازمند تخصیص داده شد که بخش قابل توجهی از آن با مشارکت بانک‌های عامل پرداخت شده و نقش مهمی در توانمندسازی مددجویان داشته است.

وی اظهار کرد: سالانه بیش از هزار واحد مسکن هم برای نیازمندان و افراد تحت پوشش این نهاد احداث می‌شود و کمک خیران و مشارکت سپاه و برخی از نهادها نیز نقش مهمی در این زمینه دارد.

به گفته مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربابجان‌شرقی حدود ۸۰ هزار خانواده در سطح استان با ۱۴۷ هزار نفر جمعیت تحت پوشش این نهاد قرار دارند و در سرفصل‌های مختلف به آنان خدمات ارایه می‌شود.

«ملامهدی» بیان کرد: سالانه ۸.۵ هزار میلیارد ریال مستمری به این افراد پرداخت شده و در سرفصل‌های دیگر هم از آنان حمایت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۴ هزار و ۳۰۰ یتیم در سطح استان وجود دارد، افزود: خیران و حامیان ایتام در سطح استان طی سال جاری یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به این ایتام کمک کرده‌اند.

این آیین با حضور «آیت‌الله محمدتقی پورمحمدی» نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری و امام حمعه مراغه و همچنین جمعی از مسئولان محلی برگزار، از خیران قدردانی شد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: