شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۱۲۵۳۶
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۱
اعلام ويژه برنامه هاي بزرگداشت
عجب شیر پرس - سرپرست بنياد شهيد و امور ايثارگران آذربايجان شرقي به مناسبت 22 اسفند، سالروز تاسيس بنياد شهيد و روز بزرگداشت مقام شهدا ، در نشست هم انديشي با اصحاب رسانه و خبرنگاران ،ويژه برنامه هاي اين مناسبت را اعلام واطلاع رساني کرد.
به گزارش خبرنگار عجب شير، علي اکبر سلماني آذر شهدا وجانبازان را سرمايه هاي اصلي انقلاب اسلامي دانست و گفت: جانبازان در راستاي حفظ ارزش هاي انقلاب اسلامي، صيانت از تماميت ارضي و امنيت کشور جان خود را فدا کردهاند.
وي از برگزاري برنامه هاي متنوع در قالب هفته شهيد خبر داد و افزود: 30 برنامه از 15 تا 22 اسفند ماه پيش بيني شده از جمله پويش سراسري «سلام شهيد» که به دستور رئيس جمهور، تمام مقامات کشوري و لشگري ضمن حضور در منزل خانواده هاي شهدا از اين عزيزان قدرداني خواهند کرد.
وي تصريح کرد: پويش ديدار با خانواده شهدا با مشارکت هيئات حسيني و تشکل هاي خودجوش و حرکت در مسير تحقق اين امر، سرلوحه بنياد شهيد و امور ايثارگران استان است و در اين راستا از تمام ظرفيت هاي مساجد، پايگاه هاي بسيج و تشکل هاي ايثارگر بهره گيري  خواهد شد.
به گفته وي،ديدار با نماينده وليفقيه در استان و استاندار و اخذ رهنمود از ايشان، طرح سپاس از خانواده ايثارگران، برگزاري 54 ميز خدمت در سطح استان براي ارائه خدمات حقوقي براي آحاد مردم به صورت رايگان، گزارش عملکرد در خطبه هاي نماز جمعه، تجليل ويژه از والدين تک فرزند شهيد، کاشت نهال به نام شهدا، تبليغات محيطي، برپايي نمايشگاه ترويج فرهنگ ايثار و شهادت، گلباران مزار شهدا، حضور راويان هشت سال جنگ تحميلي در مدارس، برگزاري مسابقات و جشنواره هاي ورزشي و هنري، برگزاري همايش براي نخبگان ايثارگر و اجراي طرح پايش سلامت از جمله برنامه هاي هفته شهيد است.
وي به حفظ و نشر ارزش و آرمان هاي شهيدان و ايثارگران توسط مسئولان تاکيد کرد و افزود: مقوله ايثار و شهادت مربوط به همه اقشار مردم بوده و در اين راستا نيز مسئولان بايد عملکرد مناسبي داشته باشند.
سلماني به آمار و ارقام شهدا و گلزار شهدا در استان اشاره کرد و گفت: از 10 هزار شهيد استان، 9 هزار و 506 شهيد دفاع مقدس و بقيه مربوط به شهداي حرم، سلامت، ترور و امنيت بوده و تعداد گلزار شهدا در شهر و روستا هاي استان  حدود  هزارو 166 عدد است که تعداد گلزارهاي شهري 137 و همچنين تعداد گلزارهاي ساماندهي شده  هزار و 123 و تعداد گلزارهاي ساماندهي نشده، 23 گلزار است.
سرپرست بنياد شهيد و امور ايثارگران استان يادآور شد: تنها در تبريز فاز دوم گلزار شهدا در ساماندهي باقي مانده که در طرح جديد اين پروژه که به صورت مشارکتي توسط بنياد شهيد و شهرداري تبريز اجرا خواهد شد ، ديوارکشي دور تا دور انجام خواهد گرفت و به حالت حسينيه در خواهد آمد.
وي همچنين آمار و ارقام والدين شهدا و جانبازان در استان را اعلام کرد و ادامه داد تعداد 2 هزار و 989 مادر شهيد در استان وجود دارد که از اين تعداد يک هزار و 233 نفر در تبريزدرقيد حيات هستند، تعداد 974 نفر از پدران شهدا در استان وجود داردکه 421 نفر از آنها در تبريزدر قيد حيات هستند، 290 جانباز بالاي 70 درصد در استان وجود دارد که 192 نفر از آنان تحت پوشش بنياد شهيد و امور ايثارگران هستند.
سرپرست بنياد شهيد و امور ايثارگران آذربايجانشرقي از تبديل وضعيت پنج هزارو 382 فرزند شهيد و ايثارگر در سازمانها و ادارات دولتي خبرداد و از کوتاهي برخي سازمان و ارگان هاي دولتي ابراز گلايهمندي کرد .
سرپرست بنياد شهيد و امور ايثارگران آذربايجان شرقي گفت: اردوهاي اشتغال در شهرستانها اجرا ميشود که از قبل اطلاع رساني ميشود تا تمام فرزندان شهيد و ايثارگر که بيکار هستند در اين اردوها حاضر شوند که در اين زمينه بنياد شهيد و امور ايثارگران تسهيلات و حمايتهاي لازم را براي به کارگيري فرزندان ايثارگران انجام ميدهد.
وي اذعان داشت: يکي از دغدغههاي ما ترويج فرهنگ ايثار و شهادت در جامعه است که در اين خصوص با آموزش و پرورش تعاملات زيادي داريم.
وي يادآور شد: 63 نمايشگاه براي ارائه وصاياي شهدا، چاپ کتاب، نقاشي ديواري، توليد فيلم و غيره از جمله کارهاي فرهنگي انجام شده در بنياد شهيد و ايثارگران استان است.
وي افزود : اينکه برخي از جانبازان عزيز شيميايي از مدت زمان احراز هويت پرونده جانبازي خود گلايه دارند، درست نيست زيرا مدت زمان رسيدگي به پرونده جانبازان به خصوص شيميايي بسيار کم است و اگر مدت طولاني بکشد قطعاً به خاطر نواقصات مستندات پزشکي در پرونده است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: