شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۱۲۵۳۵
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
مدیر عامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی در گفتگوی اختصاصی با روزنامه عجب شیر:
عجب شیر پرس - مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی در گفتگوی اختصاصی با روزنامه عجب شیر، گاز رسانی به صنایع ،واحد های صنعتی و مناطق روستایی را ازاولویت های مهم این شرکت برشمرد. مهندس نادرکمالی ، با اشاره به اهمیت گاز به عنوان موهبت الهی ونقش آن به عنوان امر زیربنایی در توسعه استان ، اعلام کرد : در راستای تامین نیاز صنایع ، واحدهای صنعتی و مناطق روستایی طی سال جاری به 60واحد صنعتی و 41روستا در مناطق مختلف گازرسانی شده است.
مدیر عامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی ضمن تاکید براینکه شرکت گاز نسبت به فراهم کردن بسترهای لازم برای سرمایه گذاری و اشتغال زایی اهتمام ویژه ای دارد، اولویت نزدیک رسانی و گازرسانی به صنایع را مورد تاکید ویژه قرار داد وخاطر نشان کرد: امسال برابر مصوبه شورای اقتصاد گاز به76  واحد صنعتی مشمول در استان نزدیک رسانی شده است.
مهندس کمالی درسخنانش با اشاره به گازرسانی به مناطق صعب العبور ودوردست استان ، رصد و پایش شبانه روزی روند توزیع پایدار انرژی توسط کارشناسان واحد راهبری و مدیریت توزیع گاز از طریق به روزترین تجهیزات اندازه گیری را از مهم ترین فعالیت های شرکت گاز استان عنوان نمود.
وی درخصوص پروژه های اجرایی در حوزه پایداری گاز توزیعی مشترکین افزود: تقویت ظرفیت خط انتقال گاز شهرستان های هشترود وچاراویماق که بخشی از خط لوله صادراتی به ترکیه محسوب می شود از  50هزار به80هزار مترمکعب در ساعت ،  درحال پیمان سپاری  بوده و با تحقق این پروژه زمینه تامین پایداری و زیر ساخت  گاز شهرک صنعتی پروفسور هشترودی فراهم خواهد شد، همچنین توسعه ایستگاه های انتقال گازتبریز و بناب نیز در دست اقدام است.
مدیرعامل شرکت گاز استان با اشاره به اینکه سال آینده تمام روستاهای 20خانواردراستان آذربایجان شرقی از نعمت گاز بهره مند می شوند، گفت : در حال حاضر 100در صد خانوارهای شهری و 99درصد جمعیت  روستایی استان از نعمت گاز برخوردار هستند .  
وی در پاسخ به سوالی در خصوص برنامه های مدیریت مصرف شرکت گاز اظهار کرد: براساس طرح 15آذرتا15اسفندماه، بسته های تشویقی ویژه ای در اختیارمصرف کنندگانی که بین 10تا 30درصد مصرف خانگی خودرا در سال قبل یا دوره ارزیابی کاهش دهند وطبق الگومصرف نمایند ، گذاشته می شود.
وی کنترل وتنظیم موتورخانه های معیوب واحدهای صنعتی ، تجاری و واحد های مسکونی بزرگ،  توسط کارشناسان این شرکت را از جمله اقدامات موثر برای مدیریت مصرف گاز اعلام کرد و افزود: ضمن استقبال از این موسسات برای همکاری ، آمادگی داریم تاموتورخانه های برخی حسینیه ها، مساجد و خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد را تعویض و به روز رسانی کنیم.
مهندس کمالی استفاده از علوم وفنون روز با هدف ارایه خدمات بیشتر به مشتریان در قالب عقد تفاهم نامه های مشترک با دانشگاه های استان را یکی از رویکرد های مهم شرکت گاز این استان توصیف کردو افزود: با اکثر دانشگاه ها بویژه صنعتی سهند ، دانشگاه تبریز و آزاد اسلامی همکاری داریم.
وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش  اعلام کرد: روزانه در استان آذربایجان شرقی حدود 2میلیون مترمکعب گاز مصرف می شود.
وی در ادامه از صرفه جویی 155میلیون متر مکعبی مصرف گازخانگی  در نتیجه فعالیتهای فرهنگی این شرکت خبر داد و افزود: جا دارد از همراهی وهمکاری مردم که واقعا خودشان هم از سرمایه های این کشورهستند ، قدردانی شود.  
مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه ظرف دو سال اخیر، در این استان افت فشار گاز وجود نداشته ، افت فشار گاز در مقابل افزایش مصرف را طبیعی دانست و تاکید کرد در نتیجه کاهش محسوس وبرودت هوا،  میزان استفاده از گاز افزایش می یابد.
وی در ادامه تامین گاز و فراهم کردن زیر ساختهای اولیه مرتبط با فعالیت های شرکت گاز استان آذربایجان شرقی و همکاری با سرمایه گذاران در شهرکهای صنعتی به ویژه نواحی کم برخوردار استان را مورد تاکید قرار داد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: