يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: ۱۲۵۲۸
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۲
در جریان معاملات امروز ۸ اسفند بازار سهام
عجب شیر پرس - کارشناس بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه از ابتدای بهمن‌ماه تاکنون، تنها در سه روز معاملاتی ورود پول حقیقی را تجربه کرده است.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رباب وفایی کارشناس بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه از ابتدای بهمن‌ماه تاکنون، تنها در سه روز معاملاتی ورود پول حقیقی را تجربه کرده است. هر چند که بورس تمایل بیشتری به افت بیشتر ندارند، اما انگیزه و سوخت لازم برای رشد نیز در اختیار نیست.

این کارشناس اقتصادی در ادامه می‌گوید: ارزش معاملات امروز در مجموع بورس و فرا بورس ۵۲,۸۶۳ میلیارد تومان وارزش معاملات خرد به ۳,۲۶۵ میلیارد تومان رسیده است و خالص سفارشات با خروج ۱۹۸ میلیارد تومانی پول از بازار سرمایه همراه بود.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: در جریان معاملات امروز تعداد نماد‌های مثبت ۲۶۸ و تعداد نماد‌های منفی ۵۲۳ به ثبت رسید. خودرو، کانی غیرفلزی، سیمان به ترتیب با ارزش معامله ۱۵۸ میلیارد تومان، ۱۳۰ میلیارد تومان و ۱۲۸ میلیارد تومان برترین صنایع هستند که بیشترین حجم معامله را داشته‌اند.

وفایی بیان کرد: قیمت‌گذاری دستوری در کنار افزایش نرخ بهره رسمی تا ارتفاع ۳۰ درصدی و کنترل نرخ نیمایی از دلایل عمده این اتفاق است. در نهایت شاخص کل بورس با اُفت بیش از ۴۰۰۰ واحدی به ۲ میلیون و ۴۶ هزار واحد رسیده و شاخص هم وزن با اُفت بیش از ۳ هزار واحدی همراه بوده است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: