شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۱۲۵۲۶
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶
سرپرست شرکت مدیریت شبکه برق ایران مطرح کرد
عجب شیر پرس - سرپرست شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی ورود جبهه های جدید هوای سرد به کشور و کاهش محسوس دما موجب افزایش مصرف برق و گاز شده است.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایسنا، مهدی مقیم زاده گفت: استمرار برودت هوا، بارش برف و باران و کاهش محسوس دما که تا پایان هفته در سطح کشور ادامه دارد، به افزایش مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری منجر شده است. بر این اساس جهت تحویل به موقع سوخت مایع به نیروگاه‌ها برای تولید برق، ضرورت دارد مردم عزیز کشورمان کماکان در مصرف انرژی صرفه جویی کنند.

طبق اعلام وزارت نیرو، سرپرست شرکت مدیریت شبکه برق ایران افزود: شبکه برق کشور پایدار است و مشکلی در تامین برق مشترکان وجود ندارد.

وی تصریح کرد: برای تامین سوخت تمامی نیروگاه‌ها و جلوگیری از افت سوخت مایع نیروگاهی برنامه‌ریزی‌های دقیقی انجام شده و علاوه بر آن نیازمند همکاری جدی هموطنان عزیز جهت صرفه‌جویی در مصرف گاز و برق هستیم که موجب کمک به صنعت برق برای تامین برق پایدار خواهند شد.

او در خصوص نحوه صرفه‌جویی مردم گفت: تنظیم دمای محیط کار و یا منزل بر روی ۱۸تا۲۱ درجه سانتی گراد بسیارتاثیرگذار خواهد بود و اگر بخاری برقی و یا وسایل برقی اضافی نظیر روشنایی مازاد را کمتر استفاده کنند، بسیار کمک کننده است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: