شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۱۲۵۲۳
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۳
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی :
نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در همایش " نقش رسانه ها درجهاد تبیین و مشارکت حداکثری " با حضور مدیران مسئول و خبرنگاران رسانه ها در نظر گرفتن منافع ملی و عمومی را مهم ترین و بهترین ویژگی یک رسانه توصیف کرد.
به گزارش خبرنگار عجب شیر، آیت ا...سید محمد علی آل هاشم همچنین شرکت در انتخابات را حق و تکلیف توامان دانست وافزود: هرشهروند حق دارد سرنوشت کشور خود را در قالب هر انتخاب رقم بزندو هیچ کس نمی تواند او را از این حق محروم کند، تکلیف نیز به معنای اطاعت از خداوندو فرمان ولی فقیه است.
امام جمعه تبریز ، همراهی مردم با برنامه ها ، توجه به حقیقت و واقعیت های زندگی ، پرهیز از اغراق و دگرگونی حقایق و عدم جانبداری به ناحق از فرد و گروه خاص را از ویژگی های رسانه خوب اعلام کرد و افزود: آحاد مردم باید خود را در بیانیه ها و برنامه ها و محصولات رسانه شریک بدانندو مشتری همه جانبه آن باشند.
به گفته وی رسانه ها نباید عامل اشاعه گناه ومنکر در سطح جامعه باشند ،زیرا نقش منفی رسانه به حدی است که حیات اجتماعی را تهدید می کند ودر صورت سلامت، سلامت جامعه تامین می شود.
وی همچنین با اشاره به جایگاه رسانه در دین مبین اسلام ، تطهیر نفس و طهارت روح مخاطبان، بیان واقعیت هادرحد مقدورات، تواضع و خشوع در گفتار و کردار،تشویق وبیان نوآوری های نسل جوان، تقویت روحیه شهامت و شجاعت ، رعایت عفت عمومی و تربیت ورشد را از خصوصیات مهم رسانه ها برشمرد.
نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی کوتاه ، زیبا ومفید بودن را از ویژگی های خبر خوب اعلام و خاطر نشان کرد: دوری از دروغ وتحریف حقایق ، پرهیز از افشای اسرار مردم و حاکمیت ، دوری از منکرات و ترویج باطل به هر شکل ممکن و دوری از تمسخر افراد وگروه ها از جمله مواردی است که رسانه ها بایدهمواره مد نظر داشته باشند.
وی همچنین اعلام کرد: رسانه ها برای ایجاد یک روند درست و عقلانی در نظام انتخابات نقش مهمی دارندو رکن مهمی از جامعه هستند.
وی همچنین حضور مردم در همه عرصه ها را امنیت ساز ، اقتدار آفرین و زمینه ساز توصیف کردو افزود: انتخابات نماد احساس مسئولیت و حضور پرشور مردم در تقویت بنای امنیتی کشور به شمار می رودو مقدمه و زیر ساخت هر اقدامی نیز حاکمیت امنیت آن کشور است.
امام جمعه‌ تبریز در ادامه قانون گذاری را از ارکان مهم ساماندهی امورو تسهیل کننده چرخه اداره کشورو پاسخگویی به نیاز های مردم برشمردواعلام کرد: برخی مشکلات در نظام جمهوری اسلامی ناشی از خلاهای قانونی است که در قالب طرح و لایحه وتبدیل به قانون، زمینه ساز از بین بردن این خلاها می شود.
وی گفت: مجلس شورای اسلامی یکی از پایه های اصلی هدایت، پشتیبانی و تصویب معاهدات در روابط بین الملل کشور است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت : بالا بودن آرا ومشارکت در انتخابات باعث ارتقای جایگاه ایران و افزایش قدرت چانه زنی در تعاملات با دنیا می شود.
وی همچنین طی سخنانی درمورد جایگاه نمایندگان مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت : مهم ترین وظیفه مجلس خبرگان ،رهبر شناسی وبه فکر مصلحت نظام اسلامی بودن است و ازشش نفری که برای خبرگان رهبری در آذربایجان شرقی ثبت نام کرده  و مورد تایید قرار گرفته اند، ۵ نفر انتخاب خواهند شد.
وی در پایان با اشاره به پیشتازی استان آذربایجان شرقی در عرصه های سیاسی و اجتماعی از مردم استان خواست در  انتخابات پیش رو رکورد دار مشارکت در انتخابات باشند تا بشود امکانات بیشتری از دولت برای این خطه طلب کرد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: