شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۱۲۵۰۳
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۳
عجب شیر پرس - مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران از کارت سوخت‌های ایرانی رونمایی کرد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران از کارت سوخت‌های ایرانی رونمایی کرد و گفت: در دو سال اخیر با شرکت‌های دانش بنیان ۷۰ میلیون یورو قرارداد به امضا رسیده است.

جلیل سالاری در آیین رونمایی و انتقاد تفاهم‌نامه کارت‌های ساخت ایرانی (داخلی) سامانه هوشمند سوخت، اظهار کرد: سیاست‌های حاکمان سلطه این است که جلوی پیشرفت کشورها را بگیرند و از تحریم به عنوان ابزار آن استفاده می‌کنند.

وی افزود: توانستیم از فرصت تحریم استفاده کنیم و با شرکت‌های دانش بنیان قرارداد ببندیم و از تحریم‌ها عبور کنیم.

معاون وزیر نفت گفت: برای نخستین بار است که در شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با شرکت‌های دانش‌بنیان ۷۰ میلیون یورو قرارداد امضا شده و کاتالیست‌ها و کیفی سازی نفت کوره از جمله فعالیت‌های انجام شده است.

سالاری اضافه کرد: میزان صادرات خدمات فنی مهندسی بخش صنعت پالایشی در حوزه برون‌مرزی به میزان ۵۰ میلیون یورو رسید و برای افزایش سهم دانش بنیان‌ها باید به سمت مانع‌زدایی راه آن‌ها حرکت کنیم و یکی از برنامه‌های ما این است که همه شرکت‌های دانش بنیان را زیر یک چتر قرار دهیم.

وی ادامه داد: زنجیره کالایی صنعت پالایشی دارای ارزش افزوده بوده و شناسایی نیز شده است. برای تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان قصد داریم در قالب مشارکت، مجموعه‌های مورد نیاز تجهیزات را دخیل کنیم و به این وسیله یک برند کالایی در کشور شکل دهیم.

مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: در مسیر اقتصاد دانش بنیان در حال حرکت هستیم و ۷۰ الی ۸۰ درصد کالاهای صنعت پالایشی را در داخل کشور تولید می‌کنیم، اما در زنجیره محصولات دارای معایبی هستیم که در صدد هستیم این معایب را به حداقل برسانیم.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: