شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۱۲۴۹۷
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۶
هشدار رییس انجمن داروسازان ایران:
عجب شیر پرس - رییس انجمن داروسازان ایران گفت: فروش اینترنتی دارو از طریق فضای مجازی به سلامت مردم آسیب وارد می‌کند و مخالف آن هستیم زیرا به ازای هر سه هزار نفر جمعیت یک داروخانه در کشور وجود دارد و دسترسی مردم به این مراکز خوب است.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، شهرام کلانتری روز دوشنبه در افتتاحیه سمینار سه روزه دارو درمانی بیماری‌های غیرواگیر در هتل المپیک تهران افزود: در جلساتی که با مسئولان درباره فروش اینترنتی دارو داشتیم، آنها را متقاعد کردیم که دارو مانند کالاهای دیگر نیست که بتوان آن را از طریق اینترنت عرضه کرد.

وی با ابراز امیدواری به اینکه ساختار درمان کشور از مسیر درستش خارج نشود، تاکید کرد: اینکه داروهای بیماران خاص و صعب العلاج درب منزل به دستشان برسد، ضرورت دارد.

کلانتری اظهار داشت: در نظام دارویی کشور ارتباط داروساز و بیمار چهره به چهره است و باید محرمانه بودن اطلاعات بیماران حفظ شود، وقتی سکوهای اینترنتی بین داروخانه و بیماران واسطه شوند، این اطلاعات هک و از محرمانگی خارج می شود.

وی با بیان اینکه ماهیت سکوهای فروش اینترنتی دارو انجام فعالیت اقتصادی، کسب سود و القای مصرف از طریق تبلیغات است، اظهار داشت: این در حالیست که حوزه سلامت نگاه اقتصادی و تبلیغاتی به کالاهای سلامت محور و بخصوص دارو ندارد که منجر به القای مصرف شود.

رییس انجمن داروسازان ایران تاکید کرد: نگاه کالا محور به مقوله سلامت برخلاف سیاست‌های کلی نظام سلامت و مخالف با قوانین داده های الکترونیک و تعزیرات حکومتی است ضمن آنکه هنوز زیرساخت های کافی نیز برای عرضه کالا در فضای مجازی وجود ندارد.

کلانتری در این ارتباط به هک برخی سکوهای کسب و کارهای مجازی در ماههای گذشته و سرقت اطلاعات کاربران آنها اشاره کرد و گفت: فروش دارو باید تحت تولیت و راهبری وزارت بهداشت باشد هیچ جایی نباید اطلاعات بیماران ثبت شود.

وی نسبت به سرقت اطلاعات بیماران و سوءاستفاده از آنها نیز هشدار داد و گفت: در زمانی که هنوز شرایط فروش اینترنتی هنوز مهیا نیست، نباید اطلاعات مردم خارج از دولت ثبت شود.

محمد رضا دری دبیر انجمن داروسازان ایران نیز درباره جزئیات سمینار سه روزه دارو درمانی بیماری‌های غیرواگیر اظهار داشت:‌ محوریت برگزاری این همایش در ارتباط با مسایل روز بیماری دیابت ، داروها و مکمل هایی است که می تواند به پیشگیری و کنترل دیابت کمک کند.

وی اظهار داشت: این همایش برای داروسازان و پزشکان دوره های بازآموزی دارد که با تازه ترین مطالب دارویی در حوزه بیماریهای غیرواگیر آشنا می شوند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: