شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۱۲۴۹۱
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۷
قالیباف در پاسخ به تذکری:
عجب شیر پرس - قالیباف در پاسخ به تذکر رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی گفت: همه ما در مجلس در تلاش هستیم تا در اسرع وقت لایحه عفاف و حجاب نهایی شود.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری با استناد به ماده ۲۲ آیین‌نامه داخلی مجلس خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: آقای قالیباف ما نسبت به شما ارادت داریم و می‌دانیم که عده‌ای در تلاش هستند تا شما را تخریب کنند، اما اتفاق‌هایی در مجلس دارد رخ می‌دهد که قابل قبول نیست. اکنون اعلام شده که تخلف کمیسیون قضایی مجلس در بررسی لایحه عفاف و حجاب محرز است و دو نامه در این زمینه منتشر شده است.

وی افزود: من نمی‌دانم آیا می‌خواهند بگویند آقای قالیباف درمورد عفاف و حجاب پیگیر بوده است، اما کمیسیون قضایی پیگیر نبوده است. در مورد نامه اول اولا معاون حقوقی در جلسات کمیسیون حضور نداشت.

وی در ادامه اظهار کرد: به خاطر تسریع در انجام کار اصلاحات، ما مصوبه را به شورای نگهبان ارسال کردیم تا نظرات کارشناسان آن‌ها را دریافت کنیم. در این فاصله ما با دولت هماهنگ کردیم تا نظر خود را در خصوص موادی که مشمول اصل ۷۵ می‌شود اعلام کند. برخی‌ها تصور می‌کنند که برنامه‌ای در مجلس شورای اسلامی است تا قبل از برگزاری انتخابات قانون عفاف و حجاب اجرایی نشود، در حالی که ما نمی‌خواهیم حکم خدا حتی لحظه‌ای بر زمین بماند ولو یک ساعت مانده به انتخابات.

محمد باقر قالیباف در پاسخ به تذکر غضنفر آبادی اظهار کرد: ما در مجلس شورای اسلامی به طور قطع همه نمایندگان اصرار داریم تا در اسرع وقت طرح عفاف و حجاب نهایی شود در برخی جا‌ها بحث طولانی می‌شود، اما ما در مجلس شورای اسلامی چه در کمیسیون قضایی و چه در هیات رئیسه پیگیر این موضوع هستیم تا در اسرع وقت انجام شود. یک ماه اصلاحات در کمیسیون قضایی به خاطر انجام همین هماهنگی‌ها زمان برد اکنون نیز بیش از ۲۵ روز است که بنده به دولت نامه زدم که با اصل ۷۵ موجود در این لایحه موافقت کند، اما هنوز به دست ما نرسیده است.

رئیس مجلس در ادامه تصریح کرد: ما حتما این موضوع را دنبال می‌کنیم تا به نتیجه برسد. یکی از اشکالاتی که وجود دارد این است که مصوباتی که به شورای نگهبان رفته و تایید شده است دیگر نمی‌شود در کمیسیون اصلاح شود و این خلاف قانون اساسی است و بنده با دوستان شورای نگهبان صحبت کردم و آن‌ها نیز بر این موضوع تاکید کردند. به هرحال ما این لایحه را دنبال می‌کنیم تا زودتر به نتیجه برسیم.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: