شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۱۲۴۸۸
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵
عجب شیر پرس - استاندار آذربایجان شرقی دستور افزایش ۱۳ هکتاری وسعت شهرک صنعتی 94 هکتاری عجب شیر را صادر کرد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، مالک رحمتی در بازدید از شهرک صنعتی عجب شیر، با بیان اینکه تلاش برای توسعه متوازن استان در اولویت قراردارد، گفت: توسعه متوازن، مدیریت را آسان‌تر می کند، افزود: یکی از مولفه‌های اصلی تحقق توسعه متوازن، رشد شهرک‌های صنعتی است و برای توسعه شهرستان عجب‌شیر که ظرفیت‌های متعددی دارد افزایش وسعت شهرک صنعتی آن با رعایت مسائل زیست محیطی ضروری است.

وی با اشاره به اینکه شهرک صنعتی عجب‌شیر جای رشد دارد و وضعیت فعلی آن قابل‌قبول نیست، بیان کرد: واحدهایی که در شهرک‌های صنعتی زمین می‌گیرند حتماً باید فعال شوند، ضمن اینکه واحدهای تولیدی راکد نیز از طریق بررسی و رفع مشکلاتشان باید فعال شوند.

رحمتی با تاکید بر این که نمی‌پذیریم واحدی در یک شهرک صنعتی غیرفعال باشد، زیرا هدف اصلی ما تولید و اشتغال‌زایی است، از فرماندار عجب‌شیر خواست برای بررسی و رفع مشکلات واحدهای راکد شهرک اقدام کند.

نماینده عالی دولت در آذربایجان شرقی ادامه داد: راه دسترسی به شهرک عجب‌شیر نیز در حال اجراست و راهداری نیز آسفالت این مسیر سه‌کیلومتری را سریع اجرایی کند.

وی بیان کرد: شرکت توزیع برق آذربایجان شرقی هم پست برق موردنیاز را برای شهرک صنعتی عجب‌شیر فراهم و تا آن موقع سه مگاوات به ظرفیت برق شهرک اضافه کند.

رحمتی یادآوری کرد: نیاز شهرک به خدمات آتش‌نشانی و درمانگاه نیز قابل‌حل است.

وسعت شهرک صنعتی عجب شیر ۱۳ هکتار افزایش می یابد

استاندار آذربایجان شرقی همچنین از بهره برداری تقاطع غیرهمسطح شهرک شهید سلیمی در سال آینده خبر و گفت: هفته دولت سال آینده این طرح بهره برداری می شود.

در این بازدید اعلام شد که ۵۰ درصد اعتبار مورد نیاز ساخت این تقاطع غیرهمسطح توسط شهرک صنعتی شهید سلیمی و بقیه تا از محل اعتبارات دولتی تامین می شود.

عملیات اجرایی این طرح از اردیبهشت ماه آغاز شده و ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار طرح و برنامه زمان بندی آن طبق قرارداد ۱۸ ماه است.

به گزارش ایرنا، آذربایجان شرقی دارای ۵۶ شهرک و ناحیه صنعتی بوده که از این تعداد ۴۸ شهرک و ناحیه صنعتی فعال است و از پنج هزار و ۷۰۰ قرارداد ایجاد واحد صنعتی در استان سه هزار واحد صنعتی و تولیدی فعال بوده و سه هزار و ۷۰۰ واحد غیرفعال است.

۱۱ هزار هکتار اراضی آذربایجان شرقی در اختیار شهرک های صنعتی استان بوده که از این میزان در چهار هزار و ۷۰۰ هکتار اراضی عملیات ساخت واحدهای صنعتی و تولیدی اجرا شده یا در حال اجراست.

بیشترین زمینه فعالیت واحدهای صنعتی و تولیدی مستقر در شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی مربوط به صنایع فلزی، شیمیایی و غذایی است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: