شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۱۲۴۶۸
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸
عجب شیر پرس - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اعلام کرد: یک دندانپزشک قلابی که بدون اخذ مجوزهای لازم ادقام به مداخله در حوزه درمان می کرد، شناسایی و دستگیر شد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، جواد احمدیان روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: با گزارش های مردمی و رصد تیم های بازرسی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز، مطب دندانپزشکی قلابی این فرد در سریع ترین زمان شناسایی و به دلیل عدم وجود مجوز و دخالت در امور درمانی و فعالیت افراد فاقد صلاحیت حرفه ای، پس از طی مراحل قانونی پملب شد.

به گفته وی مدارک موجود دندانپزشک قلابی به مقام قضایی و همچنین دفتر حقوقی دانشگاه علوم پزشکی تبریز برای طی مراحل اداری و قضائی ارائه شد.

احمدیان همچنین از پلمب ۲ مرکز دیگر غیرمجاز مداخله گر امور درمان در تبریز خبر داد و اظهار کرد: طی چند روز اخیر و در ادامه روند بازدیدهای نظارتی کارشناسان نظارت معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز در جهت برخورد با مراکز غیرمجاز و مداخله در امور درمان این ۲ مرکز فعال در زمینه تزریقات و پانسمان پلمب شد.

وی با تاکید بر صیانت از حقوق گیرندگان خدمات پزشکی و پیشگیری از مخاطرات حاصل از فعالیت مراکز غیرمجاز درمانی، یادآور شد: طی هفته گذشته با پیگیری و تلاش کارشناسان نظارت بر درمان دانشگاه، همکاری دادستانی مرکز استان، پلیس اماکن و پس از حصول اطمینان از صحت موضوع از طریق پایش عملکردی، حضور در مکان مذکور و بررسی های لازم و محرز شدن غیرقانونی بودن فعالیت این واحدها، عملیات پلمب اجرایی شد.

احمدیان با بیان اینکه یکی از وظایف حوزه معاونت درمان حفظ سلامت آحاد جامعه است، افزود:‌ معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز مصمم به برخورد جدی با متخلفان در حوزه ارائه خدمات درمانی است و با متخلفان بدون چشم پوشی برخورد می شود.

وی از آحاد مردم آذربایجان شرقی درخواست کرد ضمن خودداری از مراجعه به واحدها و موسسه های غیرمجاز درمانی، هرگونه تخلف یا دخالت غیرمجاز افراد فاقد صلاحیت در امر درمان‌ را از طریق سامانه ۱۹۰ اطلاع دهند.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی تبریز، بیشترین تخلفات پزشکی در آذربایجان شرقی مربوط به حوزه‌ دندانپزشکی است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: