دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 29 2024
کد خبر: ۱۲۴۴۵
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۷
عجب شیر پرس - مدیرعامل شرگت گاز آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ۶۴ درصد گاز استان در بخش خانگی مصرف می‌شود گفت: آذربایجان‌شرقی سومین استان پرمصرف گاز در کشور است.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آقای کمالی اظهار کرد: هم اکنون یک میلیون و ۹۲۶ هزار مشترک تحت پوشش گاز در استان هستند و برابر تعهدات گازرسانی امسال تمام روستا‌های بالای ۲۰ خانوار از نعمت الهی گاز بهره‌مند شده اند و درصد برخورداری جمعیت استان از گاز طبیعی به رقم ۹۹.۵ درصد خواهد رسید.

وی با بیان اینکه دورترین نقطه استان از نعمت گاز بهره‌مند هست گفت: شبکه گازرسانی در جا‌هایی که گاز نداشتند ایجاد خواهد شد و به زودی همه روستا‌های بالای ۲۰ خانوار از این نعمت بهره‌مند خواهند شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی ادامه داد: از سال ۶۸ تاکنون گازرسانی در استان انجام شده و الحمدالله این نعمت در سراسر استان جاری است.

وی خاطرنشان کرد: با شعار گاز محور عدالت و توسعه پیش رفته‌ایم و الحمدالله استان از این نعمت در حال استفاده است.

وی یادآور شد: در حال حاضر صددرصد جمعیت شهری و ۹۸.۲ جمعیت روستایی استان تحت پوشش شبکه گاز هستند و خدمات شرکت در حال رسیدن به نقاط کاملاً محروم و دور از دسترس و حتی صعب‌العبور است.

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی بیان داشت: ایران سومین کشور تولیدکننده گاز است اما در مقابل چهارمین کشور مصرف‌کننده نیز هستیم.

وی خاطرنشان کرد: گاز یک نعمت همگانی و محصول استراتژیک است و نباید صرفاً خودمان استفاده کنیم زیرا باید برای آیندگان هم نگه داریم.

آقای کمالی گفت: در حال حاضر کشور‌های زیادی اعم از آذربایجان و قطر در حال صادرات گاز هستند.

وی با بیان اینکه ۶۴ درصد گاز استان در بخش خانگی مصرف می‌شود گفت: این استان سومین استان در مصرف گاز است و به عبارتی استان پرمصرفی می‌باشد.

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی متذکر شد: ۵۰ درصد گاز استان در شهر تبریز مصرف می‌شود و اگر مردم خود شهر تبریز در مصرف صرفه‌جویی کنند قطعاً یک صرفه‌جویی چشمگیری خواهد بود.

آقای کمالی ابراز کرد: کاهش یک درجه سانتی‌گراد از دمای خانه کاهش ۶ درجه‌ای مصرف گاز را در پی خواهد داشت.

وی گفت:مردم  اگر ۱۰ تا ۳۵ درصد از مصرف گاز خود نسبت به مدت مشابه را کاهش دهند مشمول تشویق می‌شوند.

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی متذکر شد: متاسفانه در میزان مسمومیت گازی جزو استان‌های پرخطر هستیم و در آمار به میزان آماری شهر تهران نزدیک می‌شویم.

وی ادامه داد: شیلنگ‌های بخاری، دودکش‌ها باید همیشه کنترل شوند.

آقای کمالی با اشاره به اینکه هفت و نیم میلیارد تومان به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی کمک شد گفت: عملیات گازرسانی، لوله‌کشی، اختصاص گاز رایگان به ۱۵۰ هزار نفر از مددجویان از جمله اقداماتی است که طی امسال از بابت مسئولیت‌های اجتماعی انجام گرفته است.

وی گفت: در دهه فجر امسال ۵۶ روستا از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد و همچنین ۱۰۰ درصد تعهدات از بابت شبکه‌گذاری و علمک‌گذاری انجام گرفته است.

آقای کمالی با اشاره به اینکه پروژه یاغچیان مدت‌ها بود که معلق مانده بود و امسال این پروژه نیز عملیات اجرایی خود را شروع کرده است ادامه داد: در روستای آبش احمد با مشکل کاهش فشار مواجه بودند که با تعریف پروژه یک خط تغذیه تعریف شد و از این بابت پیمانکار در سریع‌ترین زمان پروژه را شروع خواهد کرد.

آقای کمالی اذعان داشت: استان ما از نظر گازی بسیار به گاز احتیاج دارد از این‌رو ما باید بیشتر قدر این نعمت را بدانیم و در مصرف آن صرفه‌جویی کنیم.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: