شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۱۲۴۴۴
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸
معاون فرهنگي ورسانه اي اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامي آذربايجان شرقي در گفت وگوي اختصاصي با روزنامه عجب شير:
عجب شیر پرس - رسانه ها ميتوانند در تبيين اهميت انتخابات واميد آفريني درجامعه براساس چهارراهبرد رقابت، مشارکت، امنيت وسلامت که مورد تاکيد مقام معظم رهبري است، درعرصههاي ملي و محلي ايفاي نقش نمايند و از فرصت به دست آمده درانتخابات، ميزان تاثيرگذاري خود را درعرصه هاي عمومي سنجش نمايند.
به گزارش خبرنگار روزنامه عجب شير، معاون فرهنگي و رسانه اي اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي در گفت و گوي اختصاصي با اين روزنامه، رسالت رسانه ها در انتخابات پيش روي مجلس شوراي اسلامي را مهم ارزيابي و خاطر نشان کرد: رسانهها به عنوان پل ارتباطي مردم وحاکميت با مد نظرقراردادن تبيين ومطالبه گري، افکار عمومي را براي برگزاري انتخاباتي پرشورآماده کنند.
دکترحسن گلي با استناد به رهنمودهاي مقام معظم رهبري وبزرگان نظام از انتخابات به عنوان حق و تکليف توامان مردم براي دخالت در تعيين سرنوشت خود يادکرد وافزود: انتظارآن است که رسانهها با روشنگري درخصوص تاثيرات داخلي و خارجي و فوايد حضور مردم، زمينه مشارکت  آنان را درانتخابات فراهم کنند.
وي درعين حال اذعان کرد: البته اگر در روند برگزاري انتخابات و اجراي قانون هم ايراداتي باشد، متقابلا ازرسانه ها انتظار داريم نواقص را به عوامل اجرايي و نظارتي انتقال دهند.
گلي خاطر نشان کرد: درشرايطي که دشمنان انقلاب اسلامي خارج از کشور با ابزار رسانه و فضاي مجازي سعي درايجاد ياس وناميدي و بي تفاوتي مردم نسبت به مقوله انتخابات دارند، طبيعي است رسانه هاي داخلي پايبند به نظام هم بايد در جهت عکس آنها حرکت ونقش خودشان را ايفا کنند.
به گفته وي، رسانهها خود نيزاز انتخابات متاثرند، به طوري که ترکيب و شکل گيري نيروهاي سياسي در مجلس شوراي اسلامي ميتواند روشنگري و فضاي بازرسانه اي کشور را تحت تاثير قراردهد.  
وي همچنين افزود: درراستاي افزايش مشارکت فعالان رسانه اي استان آذربايجان شرقي به موضوع انتخابات مجلس شوراي اسلامي، معاونت فرهنگي و رسانه اي اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي اين موضوع را در برگزاري جشنوارههاي رسانه اي استاني سال آينده مد نظر خواهد داشت.
معاون فرهنگي و رسانه اي اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي در بخش ديگري ازسخنان خود، ضمن تاکيد برضرورت افزايش حوزه تاثير گذاري رسانههاي اين استان درعرصههاي ملي و فرامنطقه اي با توجه به عقبه تاريخي، سياسي و فرهنگي تبريزگفت: نگاه مردم در کشورهاي پيرامون به تبريز و آذربايجان شرقي آرمان خواهانه و خاص است، لذا از رسانههاي استان انتظارداريم که سطح کيفي وفني خود را به تناسب انتطارات اين مخاطبان افزايش دهند.
توجه به مقوله فرهنگ سازي و توسعه فرهنگي و نقش رسانه ها در آسيبهاي اجتماعي و فرهنگي از جمله ساير موضوعاتي بود که در اين مصاحبه مورد تاکيد معاون فرهنگي و رسانه اي اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي قرار گرفت.
گلي با اشاره به اينکه مشکلات و آسيبهاي اجتماعي همچون اعتياد، طلاق، کودکان کارمعمولا کل جامعه را تحت تاثيرقرار ميدهد، نقش اصحاب فرهنگ در پيشگيري و کاهش اين آسيبها را تعيين کننده ومهم ارزيابي کرد وافزود: نگاه نافذ و مطالبه گرانه رسانه اي ميتواند به ارتقاي بهره وري در دستگاههاي فرهنگي کمک کند، رسانهها با نشان دادن و برجسته نمودن نقاط قوت و ضعف وارايه راهکارهاي مفيد و برگزاري نشستهاي تخصصي و آسيب شناسي موضوعات در قالب جلسات با دانشگاهيان و صاحب نظران، ميتوانند مشکلات شهرو استان را به مردم و مسئولان انعکاس دهند.
وي عملکرد رسانه هاي استان آذربايجان شرقي را دراين حوزهها قابل دفاع ارزيابي و در عين حال خاطر نشان کرد البته اين عملکردها متناسب با نيازجامعه و ظرفيتهاي رسانهها نيست و اميدواريم رسانه ها دراين حوزه بيشتر ايفاي نقش نمايند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: