شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۱۲۴۲۸
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳
ره‌پیک:
عجب شیر پرس - قائم مقام دبیر شورای نگهبان گفت: سه هزار نفر روز یکشنبه ۱۷ دی ماه در سامانه داوطلب ثبت شکایت کردند.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، سیامک ره پیک در گفت و گویی اعلام کرد: امروز که اولین روز مهلت سه روزه اعتراض به نتیجه بررسی صلاحیت‌ هاست، حدود سه هزار  نفر در سامانه داوطلب، ثبت شکایت کردند.
وی افزود: در مرحله بررسی صلاحیت‌های هیات‌های نظارت، تلاش شد تا عدم احرازها کاهش پیدا کند
ره پیک ادامه داد: اسناد جدیدی که از داوطلبان به دست می‌آید، ممکن است وضعیت آن‌ها را تغییر دهد؛ یعنی اگر در گذشته تایید شده، رد شود و یا عکس آن صورت بگیرد، ردصلاحیت بدین معنا نیست که داوطلب برخوردار از تمامی شرایط نیست.
وی با بیان اینکه رد اعتبارنامه فی نفسه مورد توجه شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها نیست، گفت: بیش از ۲۵۰ کارشناس ما را در فرایند بررسی صلاحیت‌ها کمک می‌کنند.
وی ادامه داد: ما در ادوار گذشته موضوعی به نام پیش‌ثبت‌نام نداشتیم، در هر حال مقایسه اعداد و ارقام بین دو دوره باید با دقت بیشتری انجام شود. مرحله پیش‌ثبت‌نام یک مرحله ورود بسیار ابتدایی و آسانی بوده است، به ویژه اینکه ما در این دوره برخلاف دوره‌های دیگر ثبت‌نام را به صورت الکترونیکی داشتیم، یعنی افراد می‌توانستند به راحتی فرآیند ثبت‌نام را طی کنند.
ره‌پیک افزود:  این یک مزیت محسوب می‌شد که افرادی که تمایل برای مشارکت در این امر داشتند، دیگر زحمت رفتن به فرمانداری‌ها و وزارت کشور را متحمل نمی‌شدند، خود این موضوع نیز یک عامل مؤثر برای افزایش تعداد حاضرین در مرحله پیش‌ثبت‌نام بود و استقبال صورت گرفت.
وی خاطر نشان کرد: افرادی که پس از پیش‌ثبت‌نام مصمم بودند در انتخابات شرکت کنند، چون در مرحله ثبت‌نام اطلاعات کامل افراد اخذ می‌شد و افراد نیز باید اطلاعات کامل خود را ذکر می‌کردند که انگیزه آن‌ها را برای مشارکت در انتخابات به طور قوی نشان می‌داد، از این رو شاهد بودید که بدون انجام ممیزی در فاصله پیش‌ ثبت‌نام تا ثبت‌نام تقریباً عدد ثبت‌نام نسبت به عدد پیش‌ثبت‌نام به نصف تقلیل پیدا کرد.
وی تاکید کرد: در این دوره جمعیت ثبت‌نام‌کننده بیشتر از ۲۱ هزار نفر بود.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: