پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 02 2024
کد خبر: ۱۲۴۱۷
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۵
در حاشیه جلسه هیات دولت؛
عجب شیر پرس - شهردار تهران با اشاره به وجود مافیای زباله گفت: کارهایی شروع شده تا زیرساخت های ایجاد چنین مفسده‌ای را از بین ببریم.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، علیرضا زاکانی شهردار تهران در حاشیه جلسه هیات دولت در پاسخ سوالی درباره ساماندهی زباله گردها گفت: از گذشته میراثی به ما رسید که آن نوع نگاه نادرست به حوزه پسماند شهر بود به این معنا که برای ۲۲ منطقه تهران ۲۲ قرارداد جمع‌آوری پسماند خشک را تنظیم کرده بودند و رقم ناچیزی را از کسانی که این قرارداد را بسته بودند، می‌گرفتند.

زاکانی گفت: در کنار آن برای ۱۲۳ ناحیه برای پسماند تَر و رُفت و روب، قراردادهای مجزایی داشتند و عملا امکانی را ایجاد کرده بودند که رقابت بین کسانی که قرارداد پسماند خشک و پسماند تَر داشتند به وجود بیاید تا بتوانند بخش ویژه پسماند یعنی فلزات و پلاستیک و چیزهای مختلفی که ارزش دارند، را بردارند.

شهردار تهران ادامه داد: آنها بیش از 150 قرارداد را باید  دنبال می‌کردند چون برای بزرگراه‌ها هم قرارداد مجزا داشتند و هیچ کس پاسخگو نبود و عملا امکانی را ایجاد می‌کردند که یک عده با شبکه‌های مافیایی خود کودکان را استثمار و زباله‌گردی را در شهر ترویج کنند. به همین خاطر یک کار جدی از ماه‌ها قبل شروع شد و تاکنون۱۴ قرارداد بزرگ‌مقیاس منعقد شده است که کل منطقه و صفر تا ۱۰۰ ماجرای زباله از درون منزل تا محل امحای زباله با مسئولیت یک نفر اجرایی شود.

زاکانی در پاسخ به این سوال که آیا در این موضوع مافیایی وجود ندارد؟ تصریح کرد: مگر می‌شود مافیا نداشته باشیم. ما  از دی ماه در حال عوض کردن قراردادها هستیم تا زیرساخت ایجاد همچین مفسده‌ای را از بین ببریم.

وی افزود: موضوع دیگر، خریداران ضایعات هستند. برای این هم یک تمهیدات جدی اندیشیدیم و کار در حال دنبال شدن است که ان‌شاءالله بتوانیم بنیادین این موضوع را هم حل کنیم.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: