شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۱۲۴۰۸
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۳
عجب شیر پرس - معاون توسعه مدیریت و منابع مرکز آموزشی و درمانی امام رضا (ع) تبریز گفت:بر اساس آمار‌های موجود به طور میانگین ماهانه ۱۵۰ مورد فرار از اورژانس این بیمارستان ثبت می‌شود.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سجاد احمدی معاون توسعه مدیریت و منابع مرکز آموزشی و درمانی امام رضا (ع) تبریز شرایط ویژه اورژانس بیمارستان امام رضا (ع) و نوع مراجعات به این مرکز درمانی را دلیل بر فرار بیماران عنوان و اضافه کرد: با توجه به اینکه بیماران اورژانسی تحت شرایط خاص و در وضعیت عمومی با هوشیاری پایین به این محل انتقال می‌یابند، نباید انتظار داشت که تمام مراحل ثبت اطلاعات عمومی آن‌ها به طور دقیق صورت بگیرد.

به گفته وی در اغلب مراجعات به اورژانس بیمارستان امام رضا (ع) تبریز به سختی می‌توان طلب کارت ملی کرد، چون بیشتر کسانی که به اورژانس انتقال داده می‌شوند نه تنها کارت ملی که همراه هم ندارند.

احمدی نگهداری هر گونه مدارک هویتی اشخاص در مراکز اورژانس را بر اساس مفاد قانونی دارای ممنوعیت دانست و با تاکید بر اینکه کادر درمان در این مجموعه‌ها در مرحله نخست به دنبال درمان و نجات جان بیمار هستند، یادآور شد: فلسفه وجود اورژانس نیز بر همین مبنا در سیستم درمانی تعریف شده است تا جان بیمار حفظ و از مرگ افراد جلوگیری شود.

وی متوسط مراجعه به اورژانس بیمارستان امام رضا (ع) تبریز را روزانه بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ نفر اعلام و اظهار کرد: این آمار در روز‌های خاص شاید به عدد ۴۰۰ نفر نیز برسد که در ساعات شب به طور طبیعی این آمار‌ها کاهش پیدا می‌کند.

احمدی با بیان اینکه شرایط پذیرش و درمان بخش اورژانس هر مرکز درمانی در سراسر کشور نسبت به سایر بخش‌ها بسیار متفاوت است، ادامه داد: بیمارانی با وضع نامناسب جسمانی و هوشیاری به اورژانس مراجعه می‌کنند که حتی از اعلام نام دقیق خود نیز ناتوان هستند که در چنین شرایطی نباید از کادر درمان و کارکنان مربوطه انتظار داشت که تمام مراحل بستری طبق رویه بخش‌های دیگر انجام شود.

وی حساسیت و دقت عمل کادر درمان در پذیرش و حتی خروج بیماران از اورژانس را مورد تاکید قرار داد و گفت: بسیاری از موارد فرار نیز توسط کادر درمان در مرکز درمانی کشف و ثبت می‌شود.

احمدی اعلام کرد: پارسال از محل فرار‌های بیماران از اورژانس این مجموعه آموزشی و درمانی ۹ میلیارد ریال به نظام سلامت هزینه تحمیل شده است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: