شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۱۲۴۰۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶
عجب شیر پرس - رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: شرکت بهمن خودرو به بیش از ۵ هزار میلیارد تومان پرداخت خسارت محکوم شده است.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، احمد اصانلو رئیس سازمان تعزیرات حکومتی با اشاره به رویکرد‌های جدید تعزیرات حکومتی در مقابل نظارت بر بازار و تخلفات گفت: رویکرد این سازمان از پشت میز نشستن‌ها و منتظر ماندن برای گزارشات خرد و غیرموثر بر نظارت‌های بازار به سمت رویکرد‌های میدانی و مطالبه‌گری از نهاد‌ها حرکت کرده است، به‌طوری‌که ما در این مطالبه گری‌ها با حضور روسای شعب و قضات به تخلفات محرزشده رسیدگی می‌کنیم.

وی به یکی از پرونده‌هایی که اخیرا سازمان تعزیرات به آن رسیدگی کرده است گفت: ما اخیرا با تلاش همکاران شعب استانی و شهرستانی به ماجرای شهریه مدارس و تخلفات محرزشده در این باره ورود کرده‌ایم. به رغم اینکه این تخلفات از سوی خانواده‌های دانش‌آموزان و والدین گزارش نشده بود، اما ما بدون همکاری وزارت آموزش و پرورش سریعا وارد این موضوع شدیم و ماجرا را پیگیری کردیم.

وی یادآور شد: امسال در سلسله نشست‌ها و جلساتی که داشته‌ایم با نهایت گلایه و انتقاد از آموزش و پرورش که همکاری خوبی در باره ورود به تخلفات شهریه مدارس نداشته است، اما ما به صورت میدانی در مدارس حضور پیدا کرده‌ایم و این به خاطر عدم همکاری آموزش و پرورش با ما بود.

رئیس سازمان تعزیرات با اشاره به میزان تخلفات برخی از مدارس در حوزه شهریه گفت: در بررسی‌های ما در برخی از مدارسی که صاحب نام و مشهور هستند، حدود ۴۳ میلیارد تومان حکم صادر شد که این میزان از هزینه‌ها به اولیا و والدین دانش‌آموزان برگردانده شد، این در حالی است که هیچ یک از والدین دانش‌آموزان به خاطر آنکه نمی‌خواستند با مدارس درگیر شوند، شکایتی نکرده بودند.

اصانلو تأکید کرد: همچنین در بازرسی‌های میدانی در مدارس ما ۸۰۰ میلیارد تومان این مدارس را جریمه کردیم و ۴۳ میلیارد تومان را نیز به والدین این دانش‌آموزان برگرداندیم.

این مقام مسئول در سازمان تعزیرات به برخی تخلفات صورت‌گرفته در حوزه خودرو نیز اشاره کرد و گفت: در حوزه خودرو نیز ما به ماجرای احتکار برخی خودروسازان ورود کردیم. آقایان خودروساز ادعایی داشتند که مشکلاتی را در خصوص قطعات دارند، اما وقتی ما ورود کردیم دیدیم که این مشکل را می‌توانند همان خودروسازان حل کنند و به همین خاطر بود که آن‌ها خودرو‌ها را و قطعات را تعمیر و وارد بازار کردند.

وی ادامه داد: شرکت خودرویی که برخی از خبرنگاران پیگیر آن بودند و در حوزه خودرو‌های مونتاژی فعالیت می‌کرد، با ورود ما و همکاری سازمان حمایت به پرونده رای بدوی آن صادر شد و نهایتا امروز این شرکت خودروسازی رای بدوی محکومیت آن دوباره تأیید شد و دادگاه تجدیدنظر نیز این رای را تأیید کرد. شرکت بهمن خودرو محکومیتش احراز شده است، اما میزان مجازات آن اصلاح شده است، به‌طوری‌که این شرکت خودروسازی به بیش از ۵ هزار میلیارد تومان پرداخت خسارت محکوم شده است.

رئیس سازمان تعزیرات، تخلفات شهریه مدارس، تخلف خودروسازان، برخورد با دانه‌درشت‌ها و قیمت‌سازان در بازار را نیز یکی از فعالیت‌های سازمان تعزیرات عنوان کرد و گفت: به‌طور مثال فروشندگان آجیل و میوه در شب یلدا نیز تخلفاتی داشته‌اند که روز‌های گذشته ما به آن ورود کردیم و یکی از آجیل‌فروش‌هایی که بسیار دارای اسم و رسم بود به جریمه و تشکیل پرونده محکوم کردیم و همچنین شعب آن را پلمب کردیم.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: در سال ۹۷ یا ۹۸ بحث چای دبش آغاز شد و از بستر‌هایی که در گذشته بوده سوءاستفاده می‌کرده و شش ماه به شش ماه ثبت سفارش خود را تغییر می‌داده است.

وی ادامه داد: در همین پرونده‌ای که مطرح است (دبش) وقتی بررسی کردیم متوجه شدیم در سال ۹۸ در شعب یکی از بانک‌ها در استان‌ها ۵۰ شکایت مفتوح باعنوان عدم رفع تعهدات ارزی داشته، اما با این حال باز هم ارز دریافت می‌کرده است. این اتفاقات به دلیل این بوده است که نظام شفافی در خصوص نظارت وجود نداشته است. ما همین مسائل را در بحث نظام قیمت گذاری در تولیدات داریم چراکه نظارت به اتاق اصناف واگذار شده است. با این چالش‌ها در این دولت راهبرد حضور میدانی سازمان تعزیرات حکومتی با محوریت مراکز تولیدی را در پیش گرفته ایم. رویکرد سازمان و شعب سازمان را از اینکه پشت میز بشینند و منتظر گزارش باشند را تبدیل به مطالبه میدانی و مطالبه گری از دستگاه‌های کردیم که وظیفه نظارت دارند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: