شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 11 2024
کد خبر: ۱۲۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸
باهنر در مشهد:
عجب شیر ما - نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید اصولگرایان احساس ضرورت وحدت بیشتری داشته باشند، گفت: امیدوارم در بعد از دهه اول محرم بتوانیم شورای اصولگرایی را در تهران به وجود آوریم.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس، محمدرضا باهنر امشب در جلسه ماهانه انجمن اسلامی مهندسین خراسان رضوی اظهار کرد: امروز بزرگ‌ترین مصیبت ما در جهان اسلام تکفیری‌ها و اربابان آنها هستند، البته رژیم صهیونیستی نیز دشمن بزرگ ما به شمار می‌رود.

وی افزود: فجیع‌ترین جنایات علیه مردم سوریه، لبنان و یمن توسط تکفیری‌ها و آل‌سعود اتفاق افتاده است.

وی افزود: امروز ایران اسلامی در منطقه‌ای پر از آشوب و درگیری قرار دارد و این در حالی است که بیشترین دشمنی استکبار علیه ایران اسلامی است اما امروز کشور ما تبدیل به جزیره‌ای کاملاً امن شده است.

باهنر در مورد انتخابات نیز بیان کرد: امروز حتی کسانی که اعتقادی به بحث انتخابات نداشتند به این موضوع رسیدند که انتخابات در سرنوشت آنها مؤثر است.

* انتخابات ریاست‌جمهوری تا عمق منازل مردم احساس می‌شود

باهنر افزود: برای نمونه اگر عملکرد چهار رئیس‌جمهور اخیر کشور را در ذهن مرور کنیم همه می‌دانند آنها کاملاً با یکدیگر متفاوت بودند و موفقیت‌ها و شکست‌های مختلفی داشتند و انتخابات ریاست‌جمهوری و مجلس نیز به گونه‌ای است که تأثیر این انتخابات تا عمق منازل مردم می‌رود.

نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در گذشته هر یک سال یک انتخابات برگزار می‌شد و در این میان شاهد یک سری پیش‌لرزه و پس‌لرزه‌هایی بودیم، انتخابات بسیاری از مسائل را تحت تاثیر قرار می‌‌دهد بر همین اساس هر دو انتخابات را با یکدیگر ادغام کردیم تا هر دو سال یک‌بار شاهد یک انتخابات باشیم که نکات مثبت زیادی دارد اما یک اشکال بزرگی که در این راستا به وجود می‌آورد این است که معمولاً یکی از انتخابات، تحت‌الشعاع انتخابات دیگری قرار می‌گیرد.

باهنر ادامه داد: در اسفندماه امسال شاهد انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری هستیم دو مجلسی که تشابهی باهم ندارند، مجلس خبرگانی که پشتوانه ولایت‌فقیه است و از طرفی مجلس شورای اسلامی دارای آثار ملموس‌تری است البته نقش مجلس خبرگان در جایی مانند 14 و 15 خرداد ماه نقش بسیار تأثیرگذاری داشت.

* از انتخابات مجلس خبرگان نگرانی نداریم

نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز از انتخابات مجلس خبرگان نگرانی خاصی نداریم و با فعالان سیاسی صحبت شده اما بازهم برخی از افراد خواب‌های آشفته‌ای برای مجلس خبرگان می‌بینند و باید حساسیتی وجود داشته باشد.

وی گفت: در انتخابات مجلس شورای اسلامی 205 حوزه انتخاباتی داریم که 175 حوزه تک نماینده است و معمولاً تحت تأثیر جریانات قرار می‌گیرد و در حوزه‌های بزرگ‌تر مانند مشهد فعالان سیاسی در حال فعالیت هستند و البته در بسیاری از شهرهای رقیبان بزرگ اصلاح‌طلب جدی و فعال داریم.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری اظهار کرد: باید اصولگرایان احساس ضرورت وحدت بیشتر داشته باشند برای نمونه در مشهد یک لیست پنج نفره داشتیم که عده‌ای بعد لیست دیگر معرفی کردند اما با همه این انتخابات نباید به دست اصلاح‌طلب‌ها بیفتند و اگر اصلاح‌طلب‌های معتدل هم روی کار بیایند تندروها تأثیر زیادی می‌گذارند و ما یاد مجلس ششم و فتنه 88 می‌افتیم.

* شورای اصولگرایان تشکیل می‌شود

باهنر بیان کرد: امیدوارم در بعد از دهه اول محرم بتوانیم شورای اصولگرایی را در تهران به وجود آوریم و ما از همه فعالان اصولگرا برای این شورای هماهنگی دعوت می‌کنیم تا حضور یابند و البته قصد دخالت در حوزه‌های استانی را نداریم البته لازم به ذکر است معین‌های استانی را انتخاب کرده‌ایم.

وی در مورد برجام نیز گفت: دولت وقت عمده‌ای را گرفت و وارد موضوعی سخت و مشکل شد، مقام معظم رهبری نکات بسیار مهمی را در ارتباط با نرمش قهرمانانه مطرح کردند و سیاست ما نیز در ارتباط با غنی‌سازی 20 درصد هم به این دلیل بود که ما می‌توانیم و این را نیز ثابت کردیم که دارای قدرت فناوری هسته‌ای هستیم.

* خط قرمزهای مقام معظم رهبری تیم دیپلماسی را قدرتمند ساخت

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری اظهار کرد: زمانی که دولت در حال مذاکره هسته‌ای بود مقام معظم رهبری خط قرمز را تعیین و مشخص کردند و نظر عمومی و خصوصی مقام معظم رهبری یکی بوده و این موارد تیم دیپلماسی را قدرتمند ساخت.

وی ادامه داد: اینکه برجام کاملاً مطلوب ما بوده، نه، ما این ادعا را نداریم، عده‌ای می‌گفتند باید کلاً برجام را قبول نکنیم و عده‌ای هم بر این باور بودند که نباید کاری کرد دولت ادعا کند نمره‌اش در برجام 20 است و باید به‌گونه‌ای رفتار کنیم که نمره دولت 10 باشد.

نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری نیز امروز شرایط 9 گانه‌ای را مطرح کردند و با این نامه همه موارد و تحلیل‌ها روشن شد و این نامه بسیار شفاف و دقیق است لذا باید توجه داشت که مقام معظم رهبری در این موضوع دقت‌ها را مطرح کردند و بعد به مسیر قانونی سپردند و اراده هم این نبود که در مورد رسیدگی در شورای امنیت و مجلس نزدیکان مقام معظم رهبری دستور ایجابی داشته باشند.

* در مورد برجام باید دلواپس و نگران باشیم

باهنر گفت: در مورد برجام باید توجه داشت که دشمن حیله‌گر است و باید دل‌نگران و دلواپس باشیم اما از طرفی باید به قدرت نیروها و امکانات خودمان ببالیم و بر اساس این قدرت‌ها تکیه کنیم و با شجاع و درایت کار را به جلو ببریم.

وی در مورد فعالیت‌های مجلس نهم نیز عنوان کرد: نماینده‌های مجلس نهم در دو سال اول گرفتار حاشیه‌ها و خانه‌نشینی‌ها در دولت نهم بود و در دو سال دوم نیز به انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب وزرا درگیر بودند.

باهنر در مورد اتحاد اصولگرایان نیز بیان کرد: در یک حوزه انتخاباتی 12 اصولگرا حضور می‌یابند در حالی‌که ما تنها به یک نماینده نیاز داریم و این سبب فرستادن رقیب به مجلس می‌شود اما در انتخابات مجلس دهم برای ما تک‌تک نمایندگان مهم‌تر هستند و بنده باهنر اعلام می‌کنم مجلس دهم اصولگرایی که باهنر و رفقایش در آن نباشند را ترجیح می‌دهد به مجلس که اصلاح‌طلبانی باشند و  ما در اقلیت باشیم.

* ناطق نوری سرمایه اصولگرایی است

وی در مورد حضور ناطق نوری در مجلس شورای اسلامی گفت: آقای ناطق نوری را سرمایه اصولگرایی می‌دانیم و اگر به ما کمک کند بسیار تأثیرگذار است اما با صحبت‌هایی که داشتیم گفتند من وارد انتخابات نمی‌شوم.

باهنر در مورد سرنوشت رکن‌آبادی تصریح کرد: به هیچ وجه قبول نداریم وی در منا جان‌باخته و دولت سعودی باید پاسخگو باشد و از طرفی آل‌سعود باید تقاص این خون‌های ریخته شده به‌ناحق ریخته را بدهد و ما پیگیر آن هستم.

* آخوندی را وزیری لایق و قوی میدانم

نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی در مورد حمایت از آخوندی وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: بنده آخوندی را از گذشته‌ای دور می‌شناسم و شاید به مواضع وی نقدی داشته باشم اما اعتقاد دارم وی از وزرای قوی و سیاستمدار و لایق دولت یازدهم است و اگر قرار باشد از 20 وزیر، وزرای لایق را به ترتیب چینش کنیم، آخوندی جزء پنج وزیر اول است.

* خط قرمز ما در انتخابات فتنه و انحراف است

وی در مورد محمود احمدی‌نژاد نیز گفت: احمدی‌نژادی‌ها کلاً چند گروه هستند که گروه اول در دولت نهم حضور داشتند و بعد به دلیل انتقاد از وی در دولت دهم حضور نیافتند و یا گروهی که در دولت دهم هم حضور داشتند و احمدی‌نژاد را بدون مشایی قبول داشتند البته گروهی نیز متأسفانه احمدی‌نژاد را با مشایی قبول دارند که خط قرمز ما در انتخابات فتنه و انحراف است.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: