شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۱۲۳۸۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳
عجب شیر پرس - استاندار تهران گفت: حدود ۶ میلیون جوان واجد شرایط ازدواج در استان تهران داریم، بر همین اساس در تشکیل خانواده مهم‌ترین موضوع اسکان است.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا فخاری استاندار تهران در جلسه ستاد خانواده و جمعیت استان با اشاره به اهمیت موضوع اظهار داشت: جمعیت عامل رشد و توسعه کشور است و فراوانی جمعیت به ویژه جمعیت هدفمند و رو به رشد به عنوان مولفه‌های قدرت ملی محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: حفظ استقلال و چرخه دائمی رشد و توسعه کشور به وجود جمعیت جوان برمی‌گردد؛ از این‌رو در این جلسات سهم دستگاه‌ها برای چگونگی شکل‌گیری جمعیت مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و با شناسایی موانع با رویکرد آینده‌نگری، برنامه‌ها تدوین می‌شود تا به تحقق جوانی جمعیت برسیم.

استاندار تهران تاکید کرد: حدود ۶ میلیون جوان واجد شرایط ازدواج در استان تهران داریم، بر همین اساس در تشکیل خانواده مهم‌ترین موضوع اسکان است و از آنجا که در تهران، کمبود زمین داریم باید نسبت به تغییر بافت‌های مسکونی فعلی از طریق افزایش تراکم یا بازآفرینی اقدام شود.

فخاری سپس گفت: علاوه بر موضوع مسکن، باید شرایط و زمینه اشتغال نیز فراهم شود، نکته دیگر فراهم کردن تسهیلات و امکانات است که سطح مشارکت بانک‌ها و سایر دستگاه‌ها با اولویت خانواده‌های جدید باید در دستورکار باشد.

وی تصریح کرد: تبیین استقرار جمعیت در شهرستان‌ها با محوریت فرمانداران انجام شود تا با مطالعه جغرافیایی، جمعیت‌پذیری روستا‌ها در افق ۲۰ ساله تهیه شود تا امکانات و زیرساخت‌ها فراهم و پیوند بین نسلی ایجاد شود و تلاش می‌شود تا با همسویی در شکل گیری قانون، شاهد رشد جمعیت کیفی در سطح استان باشیم.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: