دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 29 2024
کد خبر: ۱۲۳۷۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۱
عجب شیر پرس - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی از اجرای ۵۶۰ هزار میلیارد ریال طرح صنعتی در استان خبر داد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آقای عظمایی گفت: ۲ هزار و ۹۰۰ طرح صنعتی در داخل و خارج از شهرک‌های صنعتی استان آذربایجان شرقی به ارزش ۵۶۰ هزار میلیارد ریال و پیش‌بینی ایجاد اشتغال ۳۹ هزار نفر در حال اجراست.

آقای عظمایی گفت: از این تعداد ۸۷۵ طرح پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد دارند.

وی گفت: در هشت ماهه نخست امسال هزار و ۴۰۰ فقره جواز تاسیس ایجادی برای شروع سرمایه گذاری‌های جدید در استان صادر شده که این موضوع نشان دهنده افزایش علاقمندی به سرمایه گذاری در بخش صنعت استان است.

آقای عظمایی از کسب رتبه نخست آذربایجان شرقی در صدور جواز تاسیس ایجادی در بین استان‌ها خبر داد و افزود: بیشترین صدور جواز تاسیس ایجادی به ترتیب مربوط به شهرستان‌های تبریز، شبستر، آذرشهر و بستان‌آباد است.

وی ادامه داد: بیشترین صدور جواز ایجادی متعلق به گروه‌های صنعتی محصولات فلزی فابریکی، محصولات لاستیکی و پلاستیکی، ساخت مواد و محصولات شیمیایی، ساخت ماشین‌آلات و تجهیزات و محصولات غذایی و آشامیدنی‌ها است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی همچنین با بیان اینکه این استان در صدور جواز تاسیس توسعه‌ای در رتبه نخست کشور قرار دارد گفت: بیشترین صدور جواز توسعه‌ای در گروه‌های صنعتی محصولات لاستیکی و پلاستیکی، محصولات فلزی فابریکی، محصولات غذایی و آشامیدنی‌ها، ساخت فلزات اساسی و سایر محصولات کانی غیرفلزی است.

آقای عظمایی اعلام کرد: ۱۲۵ فقره جواز تاسیس توسعه‌ای با ارزش سرمایه‌گذاری ۴۱۰ هزار میلیارد ریال و با اشتغال چهار هزار و ۳۰۰ نفر در هشت ماهه نخست امسال برای افزایش ظرفیت واحد‌های تولیدی و تنوع محصولات صادر شد که این آمار افزایش علاقمندی واحد‌های صنعتی استان به توسعه واحد‌های تولیدی را نشان می‌دهد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: