شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۱۲۳۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶
عجب شیر پرس - مدیرعامل بنیاد تعاون کشور گفت: اکنون ۴۰ هزار پابند الکترونیکی تولید شده که ۱۰ هزار عدد در حال استفاده است.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، استفاده از پابند الکترونیکی از جمله نهادهای ارفاقی است که قضات به عنوان جایگزین حبس استفاده می‌کنند که به وسیله جی‌پی‌اس زندانی قابل رصد است که اگر فرد زندانی آن را تغییر دهد یا آن را دستکاری کند فورا مشخص شده و به او هشدار داده می‌شود، زیرا برای این وسیله مانیتورینگ کنترل لحاظ شده و زندانی باید از یک منطقه مشخص خارج نشود و در غیراین صورت مقامات کنترل‌کننده متوجه این موضوع خواهند شد.

پابند الکترونیکی فقط برای واجدین شرایط تعیین‌شده در ماده قانون آیین دادرسی است و شامل افراد با جرائم سنگین، سارقان حرفه‌ای، افرار شرور و افراد مخل جامعه نمی‌شود.

رحیم مطهر نژاد مدیرعامل بنیاد تعاون کشور در خصوص تولید پابند الکترونیکی گفت: اکنون ۴۰ هزار پابند الکترونیکی تولید شده که از این تعداد ۱۰ هزار پابند الکترونیکی در حال بهره برداری است.

وی با بیان اینکه در حاضر حاضر ۳۰ هزار پابند الکترونیکی موجود است گفت: قضات با افزایش احکامی که صادر می‌کنند به بهره برداری از پابند‌های موجود کمک کنند.

مطهر نژاد گفت: هیچ محدودیتی در تولید پابند الکترونیکی وجود ندارد و امکان تولید ۶۰ هزار پابند الکترونیکی در سال وجود دارد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: