شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۱۲۳۶۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴
عجب شیر پرس - فرمانده انتظامی استان آذربایجان شرقی از کشف ۲۳ قطعه اشیای تاریخی به ارزش ۱۰۰ میلیارد ریال در شهرستان مراغه خبر داد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سردار محمدی فرمانده انتظامی استان آذربایجان شرقی گفت: ماموران یگان امداد در حین گشت‌زنی هدفمند و کنترل خودرو‌های عبوری در شهر مراغه به یک خودرو سواری مشکوک و برای بررسی لازم خودرو را متوقف کردند.

وی  افزود: ماموران در بازرسی از خودروی توقیف شده تعداد ۱۲ اشیای عتیقه کشف و به همراه ۳ نفر متهم جهت بررسی بیشتر به پلیس آگاهی دلالت شد.

وی تصریح کرد: ماموران پلیس آگاهی، سرکرده اصلی این باند را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه وی را دستگیر و در بازرسی از محل اختفای متهم اصلی ۱۱ قلم اشیای عتیقه دیگر کشف و جمعاً ۲۳ قلم اشیای عتیفه از قبیل ظروف تاریخی، زیورآلات و... کشف شد.

این مقام ارشد انتظامی استان با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی اشیای عتیقه کشف شده را بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، افزود: در این رابطه ۴ نفر دستگیر و به همراه پرونده تحویل مرجع قضائی قرار گرفت.

سردار محمدی در پایان قاچاق اشیای عتیقه را تاراج هویت تاریخی و فرهنگی جامعه برشمرد و از شهروندان درخواست کرد: برای حراست از میراث و هویت تاریخی و فرهنگی کشور با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری در این زمینه را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: