شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۱۲۳۶۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۷
در دیدار معاون وزارت خارجه با مدیر کل سازمان منع سلاح‌های شیمیایی؛
عجب شیر پرس - معاون حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه به مدیرکل سازمان منع سلاح‌های شیمیایی در خصوص استفاده رژیم صهیونیستی از سلاح‌های شمیایی هشدار داد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا؛ رضا نجفی، معاون حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه، روز دوشنبه در حاشیه نشست سالانه کنفرانس دولت‌های عضو کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی، با فرناندو آریاس، مدیر کل سازمان منع سلاح‌های شیمیایی دیدار و گفتگو کرد. طرفین در این ملاقات در خصوص زمینه‌های ارتقای همکاری‌ها تبادل نظر نمودند.

معاون حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در حمله به غزه، در خصوص استفاده آن رژیم از سلاح‌های شیمیایی هشدار داد و خواستار نظارت و پیگیری تحولات مربوطه از سوی سازمان و تقویت تلاش‌ها برای جهانشمولی کنوانسیون شد. وی خاطرنشان کرد که هدف و غایت کنوانسیون بدون انهدام کامل همه ذخایر سلاح‌های شمیایی محقق نخواهد شد.

نجفی در این ملاقات همچنین با اشاره به تحریم‌های یکجانبه آمریکا و نقض فاحش مفاد کنوانسیون از سوی آن کشور، خواستار ادامه تلاش‌های مدیر کل برای دسترسی جانبازان شیمیایی کشورمان به داروها و تجهیزات پزشکی مورد نیاز شد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: