جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۱۲۳۶
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷
در طرح ملی خدمات مسافران نوروزی 95 انجام شد
عجب شیر ما - سرپرست جمعیت هلال احمر آذربایجان‌شرقی در خصوص آمار امداد و نجات این جمعیت طی اجرای طرح نوروزی تاکنون گفت: 151 مورد عملیات امداد و نجات توسط نیروهای این جمعیت انجام شده که از این تعداد 102 مورد عملیات به حوادث جاده‌ای مربوط است.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس، سعید کنعانی اظهار داشت: از آغاز طرح نوروزی در استان تا پایان روز 13 فروردین روز طبیعت  بیش از 151 عملیات امدادی توسط نجاتگران پایگاه‌های امداد جاده‌ای صورت پذیرفته و نزدیک به 140 هزار نفر از خدمات پست‌های نوروزی جوانان بهره‌مند شده‌اند.

سرپرست جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌شرقی در خصوص آمار امداد و نجات این جمعیت طی اجرای طرح نوروزی تاکنون گفت: 151 مورد عملیات امداد و نجات توسط نیروهای این جمعیت انجام شده که از این تعداد 102 مورد عملیات به حوادث جاده‌ای مربوط است.

کنعانی افزود: نیروهای این جمعیت به چهار هزار و 10 آسیب دیده امدادرسانی کرده‌اند که از این تعداد سه هزار و 542 نفر در راه مانده در برف و کولاک و مابقی مربوط به حوادث جاده‌ای و کوهستان و سایر حوادث بوده است.

وی آمار نجات یافتگان توسط نیروهای این جمعیت را 114 نفر برشمرد و گفت: از این تعداد 64 نفر با انجام اقدامات پیش بیمارستانی به بیمارستان‌های مختلف استان منتقل و 50 نفر نیز به صورت سرپایی مداوا شده‌اند.

کنعانی با بیان اینکه از ابتدای اجرای طرح تاکنون 192 نفر در مراکز این جمعیت اسکان یافته‌اند، اضافه کرد: 12 مورد عملیات رهاسازی با دستگاه برش خودروهای نجات این جمعیت و پنج مورد عملیات اطفای حریق خودرو نیز صورت گرفته است.
مراجعه نزدیک به 140 هزار نفر به پست‌های نوروزی جمعیت هلال‌احمر استان

وی با اشاره به برپا کردن چادرهای نوروزی توسط معاونت جوانان این جمعیت گفت: در 32 نقطه از مبادی ورودی شهرها، پارک‌ها و محل‌های پرتردد چادرهای نوروزی برقرار است که تاکنون 139 هزار و 707 نفر به این چادرها مراجعه کرده‌اند.

سرپرست جمعیت هلال‌احمر استان افزود: 12 هزار و 846 نفر نیز به ایستگاه‌های سلامت این جمعیت مراجعه و فشار و قند خون آنان کنترل شده است.

وی ادامه داد: 9 هزار و 593 کودک نیز به ایستگاه‌های دوستدار کودک این جمعیت و 6 هزار و 182 نفر نیز به خیمه‌های نماز برای اقامه نماز مراجعه کرده‌اند.

کنعانی با اشاره به ارائه محصولات فرهنگی توسط این جمعیت به مسافران نوروزی اظهار کرد: 249 هزار و 992 بسته فرهنگی از جمله نقشه استان و شهرستان‌ها و بروشورهای فرهنگی دریافت کرده‌اند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: