يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: ۱۲۳۵۷
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۳
عجب شیر پرس - معاون سیاسی و امنیتی استاندار و رییس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی اعلام کرد: بر اساس قانون جدید انتخابات مجلس شورای اسلامی، لیست های انتخاباتی تنها از سوی احزاب رسمی و قانونی ارایه خواهد شد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، تراب محمدی روز دوشنبه در همایش آموزشی بخشداران استان های شمال غرب کشور در تبریز، افزود: بر این اساس هیچ گروه، دسته و جریان های سیاسی و اجتماعی که جزو احزاب رسمی مجوز دار نیستند، نمی توانند لیست های انتخاباتی اعلام کنند.

وی یکی از مزیت ها و آثار مثبت این قانون را جلوگیری از فراوانی فله ای لیست های انتخاباتی نامعلوم اعلام کرد که آثار و تبعات منفی آن علاوه بر مردم برای خود نامزدهای انتخاباتی نیز مشکل ساز می شود.

محمدی عمل به قانون را سیاست و رویکرد اصلی دست اندرکاران برگزاری انتخابات بیان و اضافه کرد: بر همین اساس باید مفاد و بندهای مختلف قانون جدید انتخابات به دقت از سوی فرمانداران، بخشداران و عوامل مختلف برگزاری مطالعه شده و از هم اکنون ایرادات و مشکلات مورد کنکاش و بررسی قرار بگیرد تا حین برگزاری مشکلی حتی جزئی حادث نشود.

وی اعلام دقیق و به موقع اطلاعیه های ستاد مرکزی انتخابات را یکی از مسئولیت های مهم و محوری بخشداران در جریان برگزاری، قبل و بعد از اتمام رای گیری دانست و با تاکید بر اینکه برگزاری دوره های آموزشی می تواند در این راستا ثمربخش باشد، آموزش سایر دست اندرکاران انتخابات توسط بخشداران را یادآوری کرد.

محمدی مطالعه تقویم انتخابات را مورد اشاره قرار داد و گفت: در این زمینه تعداد ۱۴ عنوان بخش نامه مربوطه به فرمانداری ها و بخشداری ابلاغ شده است که باید بندهای مختلف آن با دقت کافی بررسی شده و از اکنون نسبت به رفع ایرادات اقدام شود.

وی از بخشداران خواست تا با رعایت قانون و اصل بی طرفی، از رفت و آمد و ارتباط با نامزدهای مختلف انتخابات مجلس شورای اسلامی پرهیز کرده و اجازه ندهند به شایعات دامن زده شده و در برگزاری سالم انتخابات شائبه هایی به وجود آید.

محمدی ایجاد اعتماد عمومی را ضامن مشارکت حداکثری مردم در انتخابات آینده بیان کرد و افزود: اگر آحاد مردم مشاهده کنند که دست اندرکاران و عوامل اجرایی و بازرسی با اصل بی طرفی و با رعایت قانون وارد عرصه شده اند، بدون تردید در میزان مشارکت تاثیر مثبت و مفید خواهد داشت.

وی با اشاره به تمهیدات خاص صدا و سیما برای ارایه برنامه های تبلیغاتی نامزدها، یادآور شد: در انتخابات امسال بر خلاف سال های گذشته با راه اندازی ۲۰۰ کانال رادیویی و سیمایی زمینه های لازم برای تبلیغات برای همه نامزدها فراهم است.

در این دوره آموزشی یک روزه بخشداران استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان و کردستان حضور دارند که در زمینه نحوه، نوع و شیوه های برگزاری انتخابات آموزش می بینند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفند ماه امسال برگزار می شود.

آذربایجان شرقی با بیش از چهار میلیون نفر جمعیت دارای ۱۳ حوزه انتخابیه و ۱۹ کرسی در مجلس شورای اسلامی است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: