شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۱۲۳۵۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱
عجب شیر پرس - طرح هدفمندسازی توزیع شیر خشک برای جامعه مورد نظر در دانشگاه علوم پزشکی تبریز بررسی شد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در نشست بررسی طرح هدفمندسازی توزیع شیر خشک گفت: شیر مادر مهمترین و بهترین منبع غذایی برای کودک و اصل تغذیه است و محوریت معاونت بهداشت در چرخه تحویل شیر خشک به کودکان سنجش نیازمندان اصلی است و دغدغه و نگرانی اصلی چند نرخی بودن شیرخشک است در حالی که در دنیا بیشتر از شیر مادر استفاده می‌شود.

آقای نقی پور تبیین بحث هدفمندی شیر خشک را نیازمند همکاری رسانه‌ها دانست و افزود: باید فرهنگ سازی لازم برای استفاده بیشتر از شیر مادر انجام شود همچنین برای غذای کمکی کودک بعد از ۶ ماهگی که از اولویت‌های کودکان است باید اقدام شود چرا که می‌تواند در رشد و سلامتی آن‌ها تاثیر بسزایی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: باید دغدغه‌های مالی داروخانه‌ها در بخش شیر خشک که ممکن است در آینده با آن مواجه شوند مورد بررسی قرار گیرد تا نارضایتی نیز پیش نیاید همچنین مشاوره مادران نیز نیازمند برنامه ریزی و برگزاری کلاس‌های آموزشی است.

 معاون غذا و داروی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز هم گفت: از ابتدای امسال تاکنون با کمبود شیر خشک مواجه بوده ایم و این روند رفته رفته در حال برطرف شدن است و برای رفع یکباره این معضل مطابق طرح دولت که از هفته قبل آغاز شده است اقدام می‌شود.

آقای نجفی دلایل کمبود شیر خشک را در کشور تخصیص ارز ناکافی برای ورود مواد اولیه و قاچاق معکوس این فرآورده دانست و ادامه داد: بر اساس اهداف این طرح تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی شیر خشک برای کودکان زیر ۲ سال است و کودکان بالای ۲ سال به صورت غیر یارانه‌ای استفاده خواهند کرد و ۱۰ قوطی شیر خشک برای هر فرزند در هر ماه به صورت سهمیه با کد ملی داده خواهد شد.

وی گفت: سامانه تی تک برای اصالت سنجی شیر خشک و سایر موارد برای این موضوع پیش بینی شده است و ارز این بخش به سازمان بیمه سلامت داده می‌شود و داروخانه‌ها با بیمه طرف حساب خواهند بود.

معاون غذا و داروی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز اظهار کرد: در ۲ ماه اخیر ورود مواد اولیه شیر خشک افزایش یافته و هم ارز کافی تخصیص داده شده است و در دی ماه مشکل کمبود این فرآورده حل خواهد شد همچنین کودکانی که از اتباع خارجی هستند با کد شناسایی اختصاص یافته می‌توانند از این سهمیه استفاده کنند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: