شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۱۲۳۵۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۱
عجب شیر پرس - مدیرکل صمت آذربایجان شرقی از برگزاری مزایده برای بهره برداری از ۳۵۹ محدوده معدنی در استان خبر داد و گفت: این مزایده در بیست و نهم آذر امسال برگزار می‌شود.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آقای عظمایی گفت: مزایده برای بهره برداری از ۳۵۹ محدوده معدنی به لحاظ تعداد محدوده‌ها در نوع خود بی نظیر است و شامل ۱۲۷ فقره پروانه بهره‌برداری سلب صلاحیت شده، ۴۲ فقره گواهی کشف، ۳۵ فقره مجوز برداشت، ۷۸ فقره پروانه اکتشاف، ۷۱ فقره محدوده اکتشاف و ۶ فقره هم در قالب بسته سرمایه‌گذاری می‌شود.

وی ادامه داد: اسناد و اطلاعات معادن مورد نظر در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت موسوم به ستاد منتشر شده است و متقاضیان تا ۱۸ آذر می‌توانند به اسناد دسترسی داشته و تا ۲۸ آذر فرصت دارند تا اطلاعات خود را تکمیل کنند.

دبیر شورای معادن استان آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت برگزاری مزایده محدوده‌های معدنی در اطلاع رسانی صحیح به جامعه هدف افزود: شفافیت، دسترسی آسان به اطلاعات و امنیت بالا از جمله مزایای مهم این سامانه است.

آقای عظمایی اظهار کرد: از طریق مزایده عمومی در شرایط یکسان افراد واجد شرایط صلاحیت‌های فنی و مالی که بالاترین قیمت را ارائه کنند برنده مزایده خواهند بود.

وی ادامه داد: همچنین برخی از معادنی که سال گذشته واگذار شده بودند امسال به دلیل ایفا نکردن تعهدات دوباره در مسیر مزایده قرار گرفته اند و واگذار می‌شوند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: از ۶۱ نوع ماده معدنی در استان بیش از ۳۰ نوع ماده معدنی و یا به عبارتی از تمام گروه‌های معدنی اعم از پلی متال، فلزی و زغال سنگ در مزایده امسال وجود دارد.

آقای عظمایی اضافه کرد: با توجه به انفال بودن معادن بر اساس ماده ۲۰ قانون معادن مکتشف یا بهره‌بردار در صورتی که به وظایف قانونی خود عمل نکند مکلف به سلب صلاحیت محدوده‌های معدنی هستیم.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: