شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۱۲۳۵۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۱
عجب شیر پرس - با شروع فصل سرما، گشت‌های ویژه فوریت‌های خدمات اجتماعی حامی شهر در آماده‌باش کامل در سطح کلانشهر تهران هستند.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، با توجه به لزوم حمایت از اقشار آسیب‌دیده اجتماعی از جمله کارتن‌خواب‌ها و افراد بی‌سرپناه، با شروع فصل سرما و با هدف حمایت و ارائه خدمات مطلوب‌تر به این قشر آسیب‌پذیر، گشت‌های ویژه فوریت‌های خدمات اجتماعی حامی شهر در آماده‌باش شبانه‌روزی هستند.

شهروندان تهرانی می‌توانند در صورت مشاهده افراد بی‌سرپرست و کارتن‌خواب با شماره تلفن مرکز فوریت‌های خدمات اجتماعی ۱۳۷ تماس حاصل کنند تا گشت‌های حامی شهر سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران بلافاصله به محل اعزام شده و مددجویان را به مددسراها انتقال دهند.

در حال حاضر حدود ۵۰ گشت ویژه حامی شهر به صورت شبانه‌روزی آماده‌باش هستند و همچنین مددسراها (گرمخانه‌ها) مناطق ۲۲ گانه نیز آماده پذیرش افراد بی‌سرپناه و کارتن‌خواب بوده تا در روزهای سرد پاییزی و زمستانی اقدام به اسکان این مددجویان کنند.

همچنین ۲۰ مددسرای سیار فصلی نیز در میادین بزرگ کلانشهر تهران در حال خدمت‌رسانی به آسیب‌دیدگان اجتماعی هستند.

۱۵ گرمخانه ویژه آقایان در مناطق یک، ۳، ۴، ۵، ۶، ۹، ۱۱ ، ۱۲، ۱۴، ۱۷، ۱۸، ۱۹، ۲۰ و ۲۱ ظرفیت پذیرش یک هزار و ۵۰۰ نفر از معتادان متجاهر و کارتن‌خواب‌ها را دارد.

در مناطق ۵، ۸، ۱۲ و ۲۲ نیز گرمخانه‌های ویژه بانوان مشغول به ارائه خدمات هستند که با ظرفیت ۳۵۰ نفری، زنان آسیب‌دیده اجتماعی در پایتخت را ساماندهی کنند.

چنانچه بین افراد کارتن‌خواب و بی‌سرپناه افراد منع پذیرشی وجود داشته باشد، آنها را به یکی از مراکز یاورشهر منتقل می‌کنند؛ این افراد شامل معتادین متجاهر زخم باز، عفونی، ایدز، هپاتیت، اعصاب و روان، پایین ۱۸ سال بالای ۶۵ هستند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: