شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۱۲۳۴۴
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۷
برای اولین بار در استان آذربایجان شرقی
عجب شیر پرس - با هدف آشنایی و آموزش نوجوانان، جوانان و والدین آن‌ها با مفاهیم اولیه استعدادیابی و کار آفرینی، با هماهنگی و حمایت تعدادی از ادارات دولتی ذیربط از جمله اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان شرقی، کمیته امداد امام خمینی منطقه ۲ تبریز، مرکز کارآفرینی و مهارت‌های کسب و کار، موسسه نیکوکاری بین‌المللی آموزشی و کسب و کار نام آوران همای سعادت، برای اولین بار در استان آذربایجان شرقی کارگاه آموزشی استعدادیابی و کارآفرینی ویژه گروه سنی ۱۲تا ۱۸ سال در محل مجموعه ورزشی کارگران تبریز برگزار شد.
به گزارش خبرنگار روزنامه سراسری عجب‌شیر، در این برنامه فرهنگی که با همت مرکز آموزش بین المللی باشگاه کارآفرینان نوجوان و مرکز نیکوکاری نام آوران همای سعادت به مدیریت مهندس میر داود کاظمی و استقبال گسترده نوجوانان، جوانان و خانواده‌های آنان همراه بود، نحوه شناخت و کشف استعدادهای کودکان و نوجوانان در قالب کارگاه آموزشی با استفاده از وسایل کمک آموزشی و جذاب برای فراگیران تشریح شد.
زکریا محترم به عنوان سخنران کلیدی این کارگاه طی سخنانی با استناد به مدل استعدادیابی دیسک به تفاوت‌های رفتاری شخصیت‌های برون گرا، درون گرا، وظیفه محور و اجتماعی و مشاغل متناسب با هر شخصیت در این کارگاه پرداخت و در ادامه مفاهیم بیش فعالی در کودکان، القا، انگیزه و هدایت شغلی و کارآفرینی را تشریح کرد.
وی در ادامه این کارگاه، تحمیل شغل و رشته تحصیلی توسط والدین و اطرافیان به دانش آموزان بدون در نظر گرفتن شخصیت و علاقه آنان را امری نادرست ارزیابی کرد و افزود: هر شغل تیپ شخصیتی و رفتاری خاص خود را می‌طلبد و چنانچه به این اصل مهم توجه نشود، نمی‌توان از افراد رضایت شغلی انتظار داشت.
بر اساس گزارش خبرنگار ما در این جلسه همچنین، حجت الاسلام والمسلمین فیض‌زاده مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا با اشاره به فرا رسیدن هفته بسیج و یادآوری رشادت‌های بسیجیان واقعی نظیر شهید باکری و سردار سلیمانی اظهار داشت: بسیجی واقعی نه به دنبال گزارش عملکرد بلکه به دنبال مردم داری و مردم یاری است.
وی همچنین دفاع از مظلوم فارغ از دین و آیین را یکی از خصوصیات بسیجیان واقعی برشمرد و افزود: سردار سلیمانی و شهید باکری از مصادیق واقعی بسیجی بودند.
شایان ذکر است در این جلسه همچنین دکتر جلیل روحانی معاون اشتغال اداره کل تعاون، کار و امور اجتماعی استان آذربایجان شرقی با استناد به اسناد بالادستی و سیاست‌های کلی اشتغال کشور، طی سخنانی اهمیت مهارت و خلاقیت، کارآفرینی و تجربه اندوزی را مورد تاکید قرار داد.
وی در ادامه با استناد به سیره و عمل حضرت علی (ع) از امام اول شیعیان به عنوان فردی کارآفرین و علاقه مند به کار و تولید یاد کرد و افزود: امام علی (ع) با حفر چاه و کاشت نخل و تولید علاقه خود را به کار خلاقانه نشان دادند و ما می توانیم از این رفتار ایشان نکات بسیاری بیاموزیم.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: