دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 29 2024
کد خبر: ۱۲۳۴۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸
عجب شیر پرس - رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: امسال تعداد تردد خودروها در راه‌های استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد افزایش یافته است.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، «حسین بلوکی» روز یکشنبه افزود: در هشت ماه امسال حدود ۲۶۰ میلیون تردد خودرویی در راه های ارتباطی آذربایجان شرقی ثبت شده که ۱۳ درصد از کل تردد انجام شده مربوط به وسایل نقلیه سنگین و ۸۷ درصد مربوط به وسایل نقلیه سبک است.

وی اظهار کرد: در این بازه زمانی مسیر تبریز – ایلخچی با ۱۴ میلیون و ۶۸۲ هزار و ۹۹۱ تردد، پرترددترین مسیر آذربایجان شرقی را به خود اختصاص داده، کنارگذر جنوبی شهید کسایی (باسمنج به تبریز) و بالعکس و مسیر تبریز به صوفیان و بالعکس در رتبه های بعدی بیشترین میزان تردد در استان قرار گرفته است.

رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در این بازه زمانی ۳۰ میلیون و ۲۰۸ هزار و ۸۲۹ دستگاه خودرو سنگین و سبک از استان های مختلف به استان وارد یا به سایر استان ها خارج شده اند.

بلوکی با بیان اینکه تعداد وسیله نقلیه ورودی به استان ۱۴ میلیون و ۸۵۲ هزار و ۱۱۷ و تعداد وسیله نقلیه خروجی از آن نیز ۱۵ میلیون و ۳۵۶ هزار و ۷۱۲ دستگاه بود، ادامه داد: در این مدت تعداد وسیله نقلیه ورودی به استان پنج درصد و تعداد وسیله نقلیه خروجی نیز هفت درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

آذربایجان‌شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: