يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: ۱۲۳۳۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸
یک مسئول:
عجب شیر پرس - مدیر امور منابع آب شهرستان ارومیه از مسدود کردن ۲۷۰ حلقه چاه غیرمجاز از ابتدای سال جاری در محدوده شهرستان ارومیه خبر داد و گفت: این اقدام در راستای حفاظت از منابع آب زیرزمینی و جلوگیری از تهدید آبخوان‌ها صورت گرفته که در ۴ سال گذشته بی‌سابقه است.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایسنا، ضرغام گوزلی با بیان اینکه حفظ و صیانت از منابع آب رسالت اصلی این شرکت است، اظهارکرد: در همین راستا از ابتدای سال جاری ۲۷۰ حلقه چاه غیرمجاز به نفع آبخوان، پر و مسلوب‌المنفعه شده‌ است که در ۴ سال گذشته بی‌سابقه بوده‌ است.

وی خاطرنشان کرد: با مسدودشدن این ۲۷۰ حلقه چاه غیرمجاز، از برداشت سالانه ۱.۲ میلیون مترمکعب از آبهای زیرزمینی شهرستان ارومیه جلوگیری بعمل آمده است.

گوزلی تصریح کرد: این تعداد چاه غیرمجاز در فاصله ۲۵۰ تا ۵۰۰ متری حریم چاه‌های آب شرب زده شده‌ بود که مانع تضمین آب شرب و بلکه تهدید آب شرب بود.

مدیرامور منابع آب شهرستان ارومیه در ادامه با اشاره به نصب ۴۵ دستگاه کنتور حجمی و هوشمند روی چاه‌های مجاز در هفت ماهه نخست سال جاری گفت: امسال ۷۵۰ کنتور حجمی و هوشمند قرائت و ضمن کنترل حجم برداشت، برای ۱۲۰ مورد به علت اضافه‌برداشت از سفره آب زیرزمینی، پرونده قضایی تشکیل شده‌ است.

گوزلی ارائه هر گونه خدمات به چاه‌های مجاز را منوط به نصب کنتور حجمی مکانیکی و هوشمند دانست و بیان کرد: در شهرستان ارومیه ۱۱ هزار و ۲۷ حلقه چاه مجاز وجود دارد که از این تعداد ۹ هزار و ۹۹۸ حلقه در بخش کشاورزی است.

وی افزود: تاکنون هفت هزار و ۳۱۲ حلقه چاه مجاز در بخش کشاورزی پروانه بهینه مصرف آب دریافت کرده و پس از تعدیل  ۱۰۵ میلیون مترمکعب آب از تعهدات برداشت از منابع آب زیرزمینی مطابق مفاد پروانه، کاهش یافته است.

مدیر امور منابع آب شهرستان ارومیه گفت: امسال نیز با تعدیل پروانه ۳۰۵ حلقه چاه مجاز کشاورزی در محدوده شهرستان ارومیه ۵.۵ میلیون مترمکعب از تعهدات برداشت از منابع آب زیرزمینی مطابق مفاد پروانه، کاهش داده شده است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: