يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: ۱۲۳۲۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵
عجب شیر پرس - وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: با راه اندازی خط تولید سِرُم سازی شرکت دانا، ۵۰ درصد نیاز کشور به سِرُم در آذربایجان شرقی تولید می‌شود.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، « سید احسان خاندوزی » روز پنجشنبه پس از افتتاح خط تولید سرم سازی دانا در تبریز در جمع خبرنگاران با اشاره نارضایتی های گذشته در زمینه تامین سِرُم در کشور گفت: با تکیه بر توان شرکت های دانش بنیان توانستیم بخش مهمی از نیاز کشور را در داخل تامین کنیم.

وی از اختصاص تسهیلات برای تامین نقدینگی واحدهای در حال ایجاد و سرمایه در گردش واحدهای فعال داروسازی کشور خبر داد و گفت: امیدوارم این تسهیلات برای خودکفایی بیشتر این بخش کمک کند.

خط تولید سِرُم شستشو و تزریقی شرکت داروسازی دانا در تبریز با سرمایه گذاری هفت هزار میلیارد ریال با حضور «سید احسان خاندوزی» وزیر امور اقتصادی و دارایی افتتاح شد.

«مهدی شیری» مدیرعامل شرکت داروسازی دانا روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح این خط تولید اظهار کرد: با افتتاح خط تولید یاد شده انواع سرم‌های تزریقی و شستشو با ظرفیت اسمی ۴۰ میلیون بطری در سال در این شرکت تولید می‌شود.

با راه اندازی خط تولید سِرُم سازی دانا ظرفیت تولید سِرُم در کشور به ۶ میلیون بطری در ماه رسید.
سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی و سخنگوی اقتصادی دولت در سفر یک روزه خود به تبریز پس از افتتاح این خط تولید در « همایش صادرات غیر نفتی » سخنرانی می‌کند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: