شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۱۲۳۲۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۱
مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی از تخصیص ۱۰۵ میلیارد تومان اعتبار برای توزیع شیر رایگان در مدارس استان خبر داد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، استاندار آذربایجان شرقی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با بررسی روند اجرای طرح توزیع شیر رایگان در مدارس و انسداد مبادی بی‌سوادی و بازگرداندن بازماندگان از تحصیل به تحصیل با تاکید بر لزوم همگرایی نهاد‌های مختلف با اداره کل آموزش و پرورش استان برای به حداقل رساندن آمار بازماندگان از تحصیل گفت: این موضوع همواره از دغدغه‌های اصلی من بوده است و در این راستا وظیفه ماست که تلاش کنیم آمار بازماندگان از تحصیل در استان به حداقل و یا به صفر برسد.

آقای خرم با اشاره به حضور پرشور دستگاه تعلیم و تربیت استان در راهپیمایی دشمن شکن ۱۳ آبان امسال ادامه داد: در کنگره ۱۰ هزار شهید استان یک هزار و ۸۵۰ شهید دانش آموز باید به عنوان قهرمانان علمی، تحصیلی و الگوی دانش آموزان امروزی مورد تقدیر قرار گیرند.

وی یادآوری کرد: اتمام طرح‌های نیمه تمام مدارس نیز باید مورد توجه ویژه قرار گیرد و قانون مولدسازی فرصت بی نظیری در این زمینه محسوب می‌شود.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: جشنواره نوآوری و فناوری دانش آموزی (رینوفست) فرصت مناسبی برای شکوفایی استعداد‌های علمی و فناورانه دانش آموزان استان است که در استانداری نیز بسته خاصی برای آن پیش بینی شده است.

آقای خرم درباره طرح توزیع شیر در استان گفت: توزیع شیر رایگان در مدارس استان طرحی ملی است و کارخانجات باید نهایت همکاری را در تولید شیر و بسته‌بندی بدون معطلی و در نهایت دقت داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در این جلسه با ارائه گزارشی از وضعیت توزیع شیر در مدارس استان گفت: این طرح در راستای سند ملی امنیت غذا و تغذیه و با توجه به تاکید ویژه ریاست جمهوری بر روی این موضوع و مصوبه مجلس شورای اسلامی پس از شش سال وقفه با اهتمام ویژه دولت سیزدهم اجرایی می‌شود.

آقای سعادتی با بیان اینکه طبق آمار‌های استحصالی ۳۲۴ هزار و ۸۰ دانش آموز ابتدایی استان و ۱۴ هزار و ۷۲۴ همکار در این مدارس و در مجموع ۳۳۸ هزار و ۸۰۴ نفر مشمول طرح اجرای توزیع رایگان شیر در مدارس هستند گفت: ۱۰۵ میلیارد تومان اعتبار به استان آذربایجان شرقی به منظور اجرای طرح ملی توزیع شیر در مدارس استان در نظر گرفته شده است و مدارس مشمول دو نوبت در هفته و در مجموع ۵۲ نوبت از اواخر آبان ماه امسال تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده شیر دریافت خواهند کرد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: