يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: ۱۲۳۱۳
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۶
دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان تبریز:
عجب شیر پرس - دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان تبریز، گفت: زندانیانی که به حفظ قرآن و نهج البلاغه در زندان‌ها اقدام می‌کنند، مشمول عفو، مرخصی و تخفیف مجازات می‌شوند.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایسنا، بابک محبوب علیلو اظهار کرد: اکنون صرف نگهداری محکومان در زندان‌ها مد نظر قوه‌ قضائیه نیست و هدف از زندانی کردن افراد این است که زمینه‌ی اصلاح و سازگاری اجتماعی برای این افراد فراهم شود.

وی ادامه داد: هدف اصلی از زندانی کردن افراد، بازسازگاری اجتماعی زندانیان بوده و در این خصوص باید فضای امنی برای زندانیان فراهم شود تا بتوانند به جامعه بازگردند.

وی بیان کرد: برنامه‌های مختلف فرهنگی، پرورشی و آموزشی داخل زندان‌های استان برگزار می‌کنیم که از جمله‌ی این برنامه‌ها می‌توان به بحث قرائت و درک مفاهیم و حفظ قرآن و نهج‌البلاغه اشاره کرد.

محبوب علیلو عنوان کرد: هر مددجویی که در زندان بتواند در این راستا فعالیت کند و در آزمون‌ها موفق شود، متناسب با نوع و حجم فعالیت فرهنگی او امتیاز می‌دهیم که از جمله این امتیازها، استفاده از مرخصی خارج از زندان و بحث برخورداری از آزادی با پابند الکترونیکی است.

وی اظهار کرد: توانستیم تا حدودی در این راستا موفق عمل کنیم و تعداد قابل توجهی از زندانیان در دوره‌ی تحمل محکومیت خود توانسته‌اند چندین جزء و یا حتی تمام قرآن را حفظ کنند که این امر علاوه بر بهره برداری از امتیازات قانونی سبب تقویت بعد روانی فرد زندانی نیز شده است.

وی افزود: اجرای این طرح‌ها نتایج و ثمرات ارزشمندی داشته است، به طوری که حتی مجریان و متولیان این طرح نیز در ابتدا تصور چنین تاثیرگذاری را برای زندانیان و خانواده‌هایشان نداشتند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: