شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۱۲۳۰۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۳
عجب شیر پرس - سرکلانتر پلیس بزرگراه‌های پلیس راهور تهران بزرگ گفت: ۷۰۰ هزار مورد اعمال قانون در بحث تخلفات حادثه ساز را طی ۷ ماهه سال جاری داشتیم.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ صفر عبادی در خصوص آمار اعمال قانون تخلفات حادثه ساز توضیح داد و گفت: در شهر تهران و در ۷ ماهه سال جاری تاکنون نزدیک به ۲۷ هزار خودروی متخلف بدلیل انجام تخلفات حادثه سازی، چون، سرعت و سبقت و لایی کشی رانندگان آن‌ها به پارکینگ منتقل شده اند.

وی افزود: همچنین در این مدت و در بحث توقیفات ساعتی نیز ۱۴ هزار خودرو به دلیل تخلفات حادثه ساز توقیف ساعتی شده اند که خودروی راننده متخلف در محل تخلف متوقف و این توقف ممکن است تا ۸ ساعت ادامه یابد.

سرهنگ عبادی اظهار داشت: نزدیک به ۷۰۰ هزار مورد نیز اعمال قانون در بحث سرعت و سبقت و تخلفات حادثه ساز را در سطح شهر تهران داشته ایم.

سرکلانتر پلیس بزرگراه‌های پلیس راهور تهران بزرگ گفت: خودرو‌هایی که شهروندان در هنگام تردد‌های خود مشاهده می‌کنند که با نصب بنر در معابر بزرگراهی توقیف شده اند به همین دلیل و در بحث توقیفات ساعتی و ارتکاب تخلفات حادثه ساز می‌باشد.

وی گفت: بزرگراه‌های یادگار، بابایی، خرازی و آزادگان ودیگر بزرگراه‌های شهر تهران برخورد با تخلفات حادثه ساز از سوی تیم‌های پلیس نامحسوس و تیم‌های بزرگراهی پلیس راهور تهران صورت می‌پذیرد.

سرهنگ عبادی بیان داشت: در حین توقیفات ساعتی راننده حتما می‌بایست در کنار خودروی خود حضور داشته که این خود یک نوع تنبیه اجتماعی می‌باشد.

وی ادامه داد: در مواقع شب همکاران بنده در خصوص تست سلامت رانندگان اقدام می‌کنند و رفتار رانندگان رصد می‌شود و توسط تیم‌های پلیس بزرگراه این موارد به جد برخورد و پیگیری می‌شود.

سرکلانتر پلیس بزرگراه‌های پلیس راهور تهران بزرگ گفت: در این خصوص در وحله اول و بار نخست گواهینامه ۳ ماه توقیف می‌شود و مقام قضایی این موضوع را تعیین تکلیف می‌کند و برای بار دوم اگر این موضوع تکرار شود به مدت ۶ ماه گواهینامه راننده توقیف و جریمه ۶۰۰ هزار تومانی نیز دارد که مجازات اجتماعی نیز از سوی مقام محترم قضایی در نظر گرفته خواهد شد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: