يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: ۱۲۳۰۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۷
عجب شیر پرس - هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب در تبریز افتتاح شد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، استاندار آذربایجان شرقی در مراسم افتتاح نمایشگاه بین‌المللی کتاب گفت: از تمامی دست اندرکاران برگزاری این نمایشگاه تقدیر و تشکر می‌کنیم چرا که برای استان و تبریز بسیار مهم و ارزشمند است و افتخار می‌کنیم که میزبان کشور‌های همسایه هم هستیم.

آقای عابدین خرم افزود: اینجا شهر علامه‌ها و ده هزار شهید و آلاله به خون خفته است و ما امنیت و آسایش خود را مدیون ایثار شهدا هستیم.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه تمدن زاییده فرهنگ هر ملت است و فرهنگ، آگاهی، دانش و ارتقای علمی بشر را نشان می‌دهد گفت:مقام معظم رهبری در خصوص علامه امینی فرمودند که من ندیدم کسی فیلسوف، ادیب و مفسر باشد و در عین حال شاگرد پروریش بی نظیر باشد این‌ها را همه در وجود ایشان دیدیم.


وی با تاکید بر نقش ارزشمند و تاثیر گذار نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز اشاره کرد و افزود: استقبال و اقبال عمومی نشانگر علاقمندی مردم است و ما مسئولیت داریم با ابتکارات، خلاقیت‌ها و استفاده از ابزار‌های روز این ذوق کتابخوانی و کتابداری را ترویج کنیم.

آقای رمضانی مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران گفت: برگزاری نمایشگاه استانی با چالش‌هایی مواجه بود، اما امسال نمایشگاه به صورت موضوعی چیده شده است در کشور سالانه بیش از ۷۰ هزار کتاب عنوان اول چاپ می‌شود که نیازمند فرهنگ سازی در این زمینه هستیم.

وی با بیان اینکه خوشبختانه روحیه محتوایی و رویه فرهنگی با تدابیر لازم در این نمایشگاه صورت گرفته است گفت:امسال مجموع اقتصاد نشر کشور به بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان خواهد رسید و صنعت کتاب اولین صنعت فرهنگی کشور است.

آقای بلاغی مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه امروز در یک فرایند آگاهانه، عادلانه و جهت دار همه رسانه‌های استان پای کار نمایشگاه رسانه استان هستند گفت: اولین و بزرگترین نمایشگاه حجاب استان با حضور یکصد تولید کننده البسه افتتاح شد.
 
گفتنی است از ساعات اولیه بازگشایی نمایشگاه کتاب تبریز بسیاری از افراد به ویژه قشر‌های نوجوان و جوان در نمایشگاه حاضر شدند و از غرفه‌های مختلف بازدید کردند.

از تفاوت‌های قابل مشهود این نمایشگاه با نمایشگاه سال‌های پیش می‌توان به نظم چیدمان غرفه‌ها و مبلمان وسط سالن برای استراحت و مطالعه کتاب‌ها اشاره کرد.

همچنین ۴۰ برنامه جنبی همزمان با هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز برگزار می‌شود.

برگزاری نشست‌های کارگاهی، رونمایی از چندین کتاب در موضوعات مختلف، نشست ادبیات کودک، برگزاری کارگاه داستان و تصویرسازی، برگزاری شب شعر با نام مفاخر استان و برگزاری نشست با موضوع تحولات غزه از جمله برنامه‌ها پیش‌بینی شده در این نمایشگاه است.

هجدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز، یازدهمین نمایشگاه مطبوعات و رسانه استان و نخستین نمایشگاه بین‌المللی عفاف و حجاب از ۱۷ الی ۲۱ آبان ماه در محل دایمی نمایشگاه بین المللی تبریز از ساعت ۱۰ صبح الی ۲۱ شب برای بازدید علاقمندان دایر است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: