چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 15 2024
کد خبر: ۱۲۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان:
عجب شیر ما - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: آذربایجان شرقی بعد از تهران با کسب رتبه دوم ۱۶ درصد تعداد صادرکنندگان کشوری را به خود اختصاص داد.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از مهر، حسین نجاتی پیش از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری مراسم روز ملی صادرات اظهار داشت: در این مراسم صادرکنندگان آذربایجان شرقی موفق به کسب یک عنوان صادر کننده ممتاز و هفت عنوان صادرکننده نمونه کشوری شدند تا به این ترتیب آذربایجان شرقی بعد از تهران با کسب رتبه دوم ۱۶ درصد تعداد صادرکنندگان کشوری را به خود اختصاص دهد.

وی در مورد جزئیات این خبر نیز گفت: مجتمع غذائی شیرین عسل به عنوان صادرکننده ممتاز کشوری و شرکت های مهر اصل، گروه صنعتی نجاتی، شکوه بناب، صنعتی داداش برادر (شونیز)، مجتبی بناب، شرکت  داداش برادر (آیدین) و  آیسان خزر نیز به عنوان صادرکنندگان نمونه ملی در سال ۹۴ انتخاب شدند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی ارزش صادرات، روند رشد صادرات، گستردگی و ماندگاری در بازارها، دارا بودن دفتر نمایندگی و فروش در بازارهای هدف، ثبت بین المللی برند بنگاه و محصول، ثبت داخلی برند، دارا بودن استانداردهای بین‌المللی کیفی و مدیریتی و عضویت در اتحادیه و تشکل‌های صادراتی ملی و استانی را از جمله معیارهای انتخاب این شرکت ها برشمرد.

وی با اشاره به اینکه واحدهای تولیدی در مقام سربازان جبهه  اقتصادی در حال ایفای نقش هستند، اظهار داشت : این اعداد و ارقام ثابت کرد روند روبه رشد کشور بخصوص آذربایجان شرقی در حال محقق شدن است و در این مسیر از هر کمک و مساعدتی به واحدهای تولیدی و صنعتی دریغ نخواهد شد.

نجاتی با اشاره به رقم ۲۲۰ میلیون دلاری میزان صادرات شرکت های منتخب تصریح کرد : این رقم و مجموع صادرات کل استان در زمان تحریم اتفاق افتاده و بعد از دوران تحریم باید منتظر اعداد چند برابری بود.


نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: