يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: ۱۲۲۹۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۸
عجب شیر پرس - معاون راهداری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی از پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی کنارگذر جنوبی تبریز خبر داد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آقای رسول زاده گفت: آسفالت ریزی لایه سوم کنارگذر جنوبی تبریز از طرح‌های دور اول سفر رئیس جمهور به استان آذربایجان شرقی به طول ۶ کیلومتر انجام شده و بقیه هم در حال اجراست و در مجموع بیش از ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

آقای رسول زاده افزود: یک لایه آسفالت ریزی این اتوبان به طول ۱۶ کیلومتر تمام شده، لایه دوم آن به طول حدود ۹ کیلومتر و لایه سوم آن در طول ۶ کیلومتر انجام شده و نیوجرسی در طول مسیر در حال جاگذاری و نصب است.

وی اظهار کرد: تعریض کنارگذر جنوبی تبریز از مصوبات دور اول سفر رئیس جمهور به آذربایجان شرقی بوده که با هدف سه خطه کردن باند شمالی آن از مبدا پل دیزل آباد تا پل شهید یاغچیان برای کاهش بار ترافیکی این مسیر با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.

وی ادامه داد: پروژه تعریض کنارگذر جنوبی تبریز  به طول ۱۶ کیلومتر با مشارکت شهرداری در حال اجرا بوده و زیرسازی و شن ریزی آن انجام شده است.

معاون راهداری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: آسفالت ریزی و نصب نیوجرسی به طول ۶ کیلومتر در اول این اتوبان تمام شده است و قرار است اداره برق بعد از نصب نیوجرسی‌ها اقدام به نصب تیر‌های روشنایی کند.

آقای رسول زاده ادامه داد: اعتبار این طرح بیش از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است که با تخصیص به موقع و مساعد بودن شرایط جوی کل مسیر این اتوبان آسفالت ریزی، نیوجرسی نصب و روشنایی آن تمام می‌شود.

وی یادآور شد: در اجرای این طرح ۵۸ هزار مترمکعب عملیات خاکبرداری و خاکریزی، بیش از ۵۰ هزار مترمکعب زیرسازی در طول سیر شامل بیس (تسطیح) و سابیس (تراکم گیری و کوبیدن) انجام شده است.

معاون راهداری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه پیش بینی شده که بیش از ۵۶ هزار تن آسفالت در این طرح توزیع شود گفت: تاکنون ۳۱ هزار تن آسفالت ریزی انجام شده و بقیه نیز در حال انجام است.

آقای رسول زاده افزود: اگر وقفه‌ای در تحویل آسفالت از سوی شهرداری ایجاد نشود و شرایط آب و هوایی مساعد باشد، تا پایان آبان ماه این پروژه تکمیل و به بهره برداری می‌رسد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: