يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: ۱۲۲۹۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۹
سخنگوی شورای رقابت:
عجب شیر پرس - دادجوی توکلی ضمن تکذیب افزایش قیمت خودروهای مونتاژی گفت: هرگونه افزایش قیمت خودرو خارج از مصوبات شورای رقابت تخلف است.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سپهر دادجوی توکلی با تکذیب هر گونه افزایش قیمت خارج از مصوبات شورای رقابت، گفت: هر گونه تغییرات قیمت خودرو توسط شورای رقابت به صورت رسمی اعلام می‌شود و تغییرات قیمت جهت اطلاع عموم در مصوبات رسمی روی سایت مرکز ملی رقابت قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه خارج از این مصوبات هیچگونه تغییر و افزایش قیمتی در خصوص انواع خودرو‌ها اعمال نشده است، گفت: بعد از اعلام قیمت خودرو‌های تولیدی (ایران خودرو و سایپا) یک بار در ۲۱ تیرماه قیمت ۵ خودروی سایپا اعلام شد و یکبار نیز در ۲۵ مهرماه قیمت ۸ خودروی جدید ایران خودرو اعلام شد بنابراین در خصوص قیمت خودرو‌های تولیدی هیچ گونه تغییر قیمتی بجز مصوبات مذکور اعمال نشده است.

سخنگوی شورای رقابت اظهار داشت: در مورد قیمت خودرو‌های مونتاژی و وارداتی نیز مصوبات کاملا به صورت رسمی اعلام شده و هیچگونه تغییر قیمتی در خصوص این خودرو‌ها مجاز نیست.

وی با بیان اینکه شورای رقابت قیمت پایه یا همان قیمت کارخانه‌ای خودرو‌ها را اعلام می‌کند، گفت: هزینه‌های اضافه دیگر مانند بیمه شخص ثالث، هزینه شماره گذاری خودرو و ... نهایتا بین ۱۳ تا ۱۶ درصد است که به قیمت خودرو اضافه می‌شود و در مورد خودرو‌های وارداتی نیز این هزینه‌ها حدود ۲۵ درصد است.

دادجوی توکلی بیان داشت: هر مصوبه‌ای که از طریق سایت مرکز ملی رقابت منتشر می‌شود به منزله ابلاغ است و مرجعیت دارد و خارج از این چارچوب اگر خودروساز یا هر فرد دیگری اقدامی را انجام دهد، مرتکب تخلف شده است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: