شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۱۲۲۹۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰
عجب شیر پرس - مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی با اشاره به عملکرد هفت ماهه این سازمان گفت: ۱۸۳۹ اکیپ از ۴۹۷۴ واحد بازرسی کردند که ۱۹۸۹ پرونده در تعزیرات حکومتی استان تشکیل شد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آقای حضرتی با بیان این‌که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱ درصد اجرای گشت های مشترک استان آذربایجان شرقی افزایش پیدا کرد گفت: میزان محکومیت پرونده‌هایی که در راستای اجرای گشت‌ها تصویب شد ۳۰۶میلیارد و ۶۱۹میلیون ریال بود که نسبت به سال گذشته از افزایش ۴۴۷درصدی برخوردار بود.

وی ادامه داد: عملکرد تعزیرات حکومتی در حوزه‌ی کالا و خدمات در هفت ماهه نخست امسال تعداد ۶۸۴۴ پرونده با محکومیت ۱۵۶۷میلیارد و ۱۶۹میلیون ریال بود.

وی با بیان این‌که در حوزه‌ قاچاق کالا و ارز تعداد ۲۲۱۹ فقره پرونده در استان به ثبت رسید گفت: این تعداد پرونده با محکومیت ۲۴۴۴میلیارد و ۹۹۱میلیون ریال بود و در حوزه بهداشت و درمان نیز ۵۱۴ مورد پرونده با محکومیت ۵۲میلیارد و ۱۷۶میلیون ریال بود که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به میزان ۲۲درصد کاهش داشت.

آقای حضرتی افزود: رویکرد تعزیرات حکومتی در سال جدید پیشگیری و حمایت است و معتقدیم به هیچ وجه مبارزه کارساز نیست بلکه باید فرهنگ سازی، زیر ساخت‌های لازم و لحاظ قیمت تمام شده در بحث کالا و خدمات صورت گیرد تا به کاهش تخلفات منجر شود.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون جهت حضور فعال و مستمر نظارت و بازرسی توسط تعزیرات حکومتی در قالب گشت‌های مشترک ۲۵طرح ویژه در سطح استان اجرا شده است بیان کرد: طرح نظارتی ویژه اربعین، بازار مسکن، محصولات پتروشیمی، بازگشایی مدارس، نوشت افزار، نحوه‌ توزیع خمیر مایه در نانوایی‌ها، مقابله با احتکار، گران فروشی، افزایش قیمت لاستیک خودرو، لوازم خانگی و کم فروشی در واحد‌های تولیدی از جمله این طرح‌ها می‌باشد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی ادامه داد: با پیگیری‌های وزرات دادگستری و رئیس سازمان تعزیرات حکومتی و مسئولین استانی در سال گذشته جهت تسریع خدمات دهی در تعزیرات و صرفه جویی در زمان در شش شهرستان چاراویماق، ملکان، عجب‌شیر، جلفا، هریس و کلیبر که اداره تعزیرات حکومتی نداشتند اداره تعزیرات راه‌اندازی شد تا مردم این شهرستان‌ها نیز به راحتی به خدمات این سازمان دسترسی داشته باشند.

وی راه‌اندازی اداره تعزیرات حکومتی در شهرستان‌های ورزقان، آذرشهر و اسکو را از دیگر برنامه‌های اداره تعزیرات حکومتی استان عنوان کرد و گفت: در صورت تامین نیروی اداری و قضایی ادارات تعزیرات حکومتی این شهرستان‌ها نیز راه اندازی خواهد شد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: