شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۱۲۲۸۵
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵
عجب شیر پرس - سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان شرقی گفت: به طور متوسط ماهانه ۵۰۰ پرونده مربوط به جرایم فضای مجازی به این مجموعه وارد می شود.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، احمد موقری روز پنجشنبه در جلسه تبادل اخبار و اطلاعات در خصوص کلاهبرداری های سایبری و پرتکرار دادگستری آذربایجان شرقی، بر لزوم پیشگیری از کلاهبرداری های سایبری از طریق اطلاع رسانی و آگاه سازی شهروندان تاکید و اظهار کرد: در این خصوص اطلاع رسانی و آگاهی دهی به عموم مردم بسیار مهم و اساسی است.

وی اقدامات انجام گرفته برای پیشگیری از وقوع جرایم رایانه ای در کشور و آذربایجان شرقی را ناکافی دانست و یادآور شد: تعلیق حساب های بانکی و انسداد شماره تلفن های در اختیار کلاهبرداران، به روز رسانی و تکمیل مشخصات دقیق حساب های بانکی اشخاص حقیقی و حقوقی، ارسال پیام های انبوه هشدار و تهیه و تولید محتوای آموزشی مناسب از جمله راهکارهای مبارزه و کاهش جرایم سایبری است.

موقری افزود: استفاده حداکثری از ظرفیت رسانه های گروهی، انسداد سیم کارت و سریال گوشی تلفن همراه در اختیار کلاهبرداران از دیگر اقدامات لازم برای پیشگیری از کلاهبرداری های سایبری است.

وی بر تقسیم کار دستگاه های دولتی با هدف پیشگیری از کلاهبرداری های پرتکرار در فضای مجازی و نیز استفاده از فناوری های نوین مثل هوش مصنوعی برای جلوگیری از بروز جرایم مربوطه تاکید کرد.

موقری با اشاره به اهمیت موضوع فضای مجازی در جامعه و فقدان فرهنگ سازی لازم در این زمینه، بر لزوم پیشگیری از کلاهبرداری های سایبری از طریق اطلاع رسانی و آگاه سازی شهروندان تاکید و اضافه کرد: مجرمان سایبری به دلیل برخورداری از سواد رایانه ای با روش های مختلف اقدام به کلاهبرداری می کنند و افراد نیز ناآگاهانه با این مجرمان همراهی می کنند.

به گفته وی بنا بر اعلام پلیس فتای آذربایجان شرقی ۴۰ درصد از جرایم حوزه فضای مجازی را برداشت های غیرمجاز وجه از حساب بانکی اشخاص تشکیل می دهد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: