يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: ۱۲۲۷۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰
عجب شیر پرس - سرپرست معاونت هماهنگی امور برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی گفت: اعتبارات ابلاغی سال ۱۴۰۲ استان نسبت به ابتدای سال ۱۴۰۱ حدود ۴۰ درصد افزایش دارد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی فرجی سرپرست معاونت هماهنگی امور برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سهم اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان از اعتبارات متناظر در کشور حدود ۳.۳۵ درصد است، گفت: این اعتبارات در قالب ۲۴۶ طرح و یک هزار و ۲۹ پروژه با دستگاه‌های اجرایی مبادله شده است.

وی گفت: حدود ۲۴.۷ درصد اعتبارات سال ۱۴۰۲ در فصل حمل و نقل جهت احداث، توسعه و آسفالت راه‌های استان توزیع شده و پس از آن فصول آب و فاضلاب با سهم ۱۰درصدی، آموزش و پرورش عمومی ۸.۱درصدی، ورزش و تفریحات سهم ۷.۳درصدی، کشاورزی و منابع طبیعی سهم ۷.۲درصدی و توسعه و خدمات شهری و روستایی و عشایری سهم ۶.۵درصدی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

فرجی اضافه کرد: در سفر دوم رئیس جمهور به آذربایجان شرقی در سال جاری، تعداد ۷۸ مصوبه با اعتبار ۱۰۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال در بخش‌های مختلف برای ۳ سال تصویب شد.

وی با بیان اینکه تعداد ۲۵ مصوبه از مجموع مصوبات بدون بارمالی و تنها در قالب صدور مجوز یا تکالیف برای دستگاه‌های اجرایی بوده است، ادامه داد: در ترکیب منابع اعتباری مصوبات سفر دوم، سهم بالاتر تعهدات مربوط به تامین مالی از تسیهلات (۲۴درصد)، سازمان برنامه و بودجه کشور (۲۰درصد) و منابع حاصل از مولدسازی (۱۸درصد) است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خاطرنشان کرد: بیشترین اعتبارات مصوب مربوط به فصل بهداشت و درمان با سهم ۴۰درصد و با هشت مصوبه و پس از آن بالاترین سهم‌ها فصل حمل و نقل با ۲۹درصد و با ۲۹ مصوبه، فصل آموزش و پرورش عمومی با ۱۳درصد و ۶ مصوبه، فصل منابع آب با سهم ۳.۸ درصد و ۲ مصوبه و فصل آب و فاضلاب با ۳.۳ درصد و سه مصوبه اختصاص دارد.

فرجی میزان اعتبار مصوب اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای آذربایجان شرقی در سالجاری را ۲۸ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: