شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۱۲۲۶۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۵
استاندار خبر داد استاندار خبر داد
عجب شیر پرس - استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به توجه ویژه دولت سیزدهم به موضوع آموزش و پرورش، گفت: با این نگاه در مدت فعالیت دولت سیزدهم به طور متوسط هر چهار روز یک کلاس درس در سطح استان برای افتتاح آماده شده است.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایسنا، عابدین خرّم روز دوشنبه، ۷ آبان در همایش نومعلمان تمدن ساز در تبریز با حضور وزیر آموزش و پرورش با ابراز خوشحالی از حضور در جمع نومعلمان گفت: امیدوارم این عزیزان بتوانند کاروان علم، فرهنگ و اندیشه در کشور را به برکت نظام به سر منزل مقصود برسانند.

وی اضافه کرد: آموزش و پرورش نسبت به سایر دستگاه‌های نظام از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و بر این مبنا ما نیز همه توان خود را برای ارتقای آن در ابعاد نرم افزاری و سخت افزاری به کار می‌بریم.

خرّم ادامه داد: در نظام آموزش و پرورش استان، اولویت‌هایی را مشخص کرده و برای تحقق آن یک برنامه‌ریزی مبنایی کرده‌ایم.

وی بیان کرد: امیدوارم در دو سال باقی مانده از دولت سیزدهم بتوانیم نواقص آموزش و پرورش را برطرف کنیم، البته ۷۰ درصد مشکلات و نواقص این حوزه تمدن ساز در آذربایجان شرقی، حل شده و ۳۰ درصد باقیمانده نیز قابل حل است تا بتوانیم دستگاه تعلیم و تربیت را مورد توجه مردم کنیم.

 نماینده عالی دولت در آذربایجان شرقی تشریح کرد: توجه به مناطق محروم از نظر تامین معلم و زیرساخت‌های آموزشی از دیگر اولویت‌های ما بود، به طوری که هر چهار روز یک کلاس درس برای افتتاح و تامین معلمان آن‌ها آماده شده است.

وی تاکید کرد: آموزش و پرورش، نهادی نیست که تحقق ماموریت‌های انسان ساز آن تنها محدود به وزارت آموزش و پرورش باشد، بلکه باید همه نهادها و سازمان‌های مستقر در استان در این زمینه هم افزایی کنند.

خرّم افزود: تامین نیازهای مادی و اقلام مورد نیاز مناطق محروم از دیگر اولویت‌های ما در حوزه آموزش و پرورش بوده که ۲۰ میلیارد تومان برای آن تامین اعتبار شد.

وی از فعال کردن پشتیبانی همه سازمان‌ها از آموزش و پرورش در شورای آموزش و پرورش استان به عنوان دیگر اولویت مدیریت ارشد آذربایجان شرقی یاد کرد و گفت: در این راستا تنها در شهر تبریز حدود ۲۰۰ باب مدرسه توسط شهرداری این کلان شهر، آسفالت و زیباسازی شد.

وی اضافه کرد: رسیدگی به مسائل آموزش و پرورش در محور توجه همه مسئولان استانی است و امیدوارم که در آماده کردن بستر تعلیم همگانی جزو استان‌های برتر باشیم.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: